SPp028 Education for All – Experience from Practice

Pedagogická fakulta
podzim 2020

Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lucie Procházková, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům příležitost k seznámení s edukačním systém a podmínkami vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v zahraničí. Formou projektové práce, stáže a spolupráce se studenty partnerské univerzity získají studenti znalosti ze speciálněpedagogické praxe v zahraničí a posílí své dovednosti/kompetence týmové práce na mezinárodní úrovni. Předmět Education for All – Practicle Expericences je primárně zacílen na spolupráci se zahraničními studenty partnerské univerzity v průběhu jejich týdenní stáže na domovském pracovišti. Záměrem tohoto kurzu je zprostředkovat zahraničním studentům informace o českém edukačním systému a dále je doprovázet do vybraných škol, v nichž budou absolvovat krátkou stáž. Student domovské univerzity se tak stane pro studenta zahraničního tutorem.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student schopen:Řádně charakterizovat základní rysy českého edukačního systému a prezentovat je v cizím jazyce; Popsat podmínky vzdělávání žáků v běžné/specializované instituci a popsat příklady efektivní podpory vzdělávání dětí/žáků se SVP v České republice; Efektivně spolupracovat se studenty partnerské univerzity; Zprostředkovat informace z českého edukačního prostředí v průběhu tutorské stáže.
Osnova
  • Vymezení základních charakteristik edukačního systému v České republice. Charakteristika podmínek vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (základní strategie, organizace institucí v České republice). Asistence zahraničním studentům při stáží v českých základních školách.
Literatura
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava. Students with intellectual disability in inclusive education settings. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 173 s. ISBN 978-80-210-6817-9. 2015. info
  • HEWARD, William L. Exceptional children : an introduction to special education. Tenth edition. Harlow: Pearson. ii, 664. ISBN 9781292022024. 2014. info
  • MITCHELL, David R. What really works in special and inclusive education : using evidence-based teaching strategies. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. xvi, 347. ISBN 9780203105313. 2014. info
  • HAMMEKEN, Peggy A. The teacher's guide to inclusive education : 750 strategies for success : a guide for all educators. Thousand Oaks: Corwin Press. vi, 343. ISBN 9781890455101. 2007. info
Výukové metody
Interaktivní seminář k seznámení s edukačním systémem. Příprava a realizace krátké prezentace ve vztahu k podmínkám vzdělávání v ČR v anglickém jazyce pro zahraniční studenty. Tutorská stáž (provázení zahraničních studentů) v průběhu jejich stáží v českých základních školách.
Metody hodnocení
Aktivní účast studenta v interaktivním semináři (20 %). Příprava a realizace krátké prezentace ve vztahu k podmínkám vzdělávání v ČR v anglickém jazyce (20 %). Práce v mezinárodním týmu (10 %). Tutorská stáž – provázení zahraničních studentů v českých školách (50 %).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019.