SPp573 Odborná praxe souvislá 1 - VV

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
2 týdny. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
NOW( SPp576 Reflektivní seminář 1 - VV )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je absolvování pedagogické praxe. Studentky a studenti se seznámí s chodem pracoviště, personálním obsazením, strukturou žáků, klientů, budou provádět asistentské práce na přiděleném pracovišti pod supervizí určeného pracovníka. Student realizuje vlastní výstupy, které budou reflektovány provázejícím pedagogem.
Výstupy z učení
Orientace v metodách práce s žáky/klienty a v dokumentaci pracoviště. Znalost práce pedagoga ve třídě vzdělávající žáky s více vadami. Znalost specifik individuálního přístupu. Schopnost reflektovat vlastní práci. Znalost individuálního vzdělávacího plánu specifické skupiny žáků.
Osnova
  • Odborná praxe souvislá 1 (2 týdny ve škole vzdělávající žáky s více vadami) je zaměřena na asistentské práce na zvoleném pracovišti pod supervizí určeného pracovníka. Praxe je realizována se záměrem seznámit se s prací pedagoga, jeho metody a formy práce.
Literatura
    povinná literatura
  • Budoucí učitelé na souvislé praxi, aneb, Rukověť fakultního cvičného učitele : (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Edited by Hana Filová. Brno: Paido, 1998, 74 stran. ISBN 8085931567. info
    neurčeno
  • ŠMAHELOVÁ, Bohumíra. Pedagogická praxe a didaktika integrovaného vědního základu. In Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD spol. s. r. o., 2008, s. 254-259, 5 s. ISBN 978-80-7392-052-4. info
  • STŘELEC, Stanislav. Souvislá pedagogická praxe jako příležitost pro přípravu studentů na výchovné činnosti třídního učitele. In FILOVÁ,H.; HAVEL, J. (eds.) Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, s. 143-145. ISBN 80-86633-67-5. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe. Brno: MSD s.r.o., 2005, 128 s. Empirické studie, svazek 1. ISBN 80-86633-30-6. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD ROM). Brno: MU, 2004, s. 1-3. ISBN 80-210-3474-2. info
  • ŠŤÁVA, Jan. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum. Bratislava, 2004, roč. 2004, 3/4, s. 58-62. ISSN 1335-5589. info
  • FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
Výukové metody
Praktické činnosti v terénu dle zvolené specializace.
Metody hodnocení
Odevzdání vypracované zprávy z praxe a zadaných formulářů - jejich specifikace je uvedena na webových stránkách Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky. Zápočet.
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu/
Informace o podmínkách praxí na http://www.ped.muni.cz/wsedu/: studium, praxe-pokyny prezenční studium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022.