SV4BP_PROJ Final project and implementation

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/0/1. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Prerequisites
The final project and its realization Presumtions: Choose of a leader of final dramatical project Counselling with the leader of final dramatical project Written processing of final dramatical project Realization of the final dramatical project (Video, foto, another documentary materials) Evaluation of the final dramatical project Defence of the final dramatical project
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 17 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/17, only registered: 0/17
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Annotation: Students connect on experiencies from previous work. They individually realize and implement a dramatical project with focus on certain area and age of aimgroup. Project has to with the condition of social topic and aim. Students contact on their own different institutions and offer their project to realization. Students should by working on the final project harness all knwledges and skills gained during the studies not only in sbujects of DE, but also in the subjects as psychology, personal education, pedagogiy, intercultural education etc.
Syllabus
  • Syllabus: Choose of the topic Research of the chosen area ( theatre, lterature, present problems of young people ) Studies and work with specilized literature. Proposal of the project, counsell with specialists. Realization of the project in chosen institution. Written processing of practical and theoretical part of dramatical project. Presentation of realized dramatical project in front of the schoolmates and examination board.
Literature
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka (Project teaching). In Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. první. Brno: MSD s.r.o. p. 57-81. ISBN 978-80-86633-93-0. 2007. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství (The changes in teacher training in the context of school elementary reform). 2007. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Učitelé škol v nové roli "tvůrců" kurikula (The teachers in the new role "creaters" of the school curriculum). Orbis scholae. Praha, druhý, No 1, p. 101-110. ISSN 1802-4637. 2007. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Význam projektové výuky při rozvoji počáteční gramotnosti (The meaning of the project teaching in the early literacy). In Školská pripravenostˇ detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie. první. Banská Bystrica: PdF UMB Banská Bystrica. p. 347-354. ISBN 978-80-8083-359-6. 2007. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Obtíže učitelů při tvorbě školního vzdělávacího programu (The teacher´s difficulties acording curriculum design). In Bulletin ČPV. první. Brno: MSD s.r.o. p. 62-65. ISBN 80-86633-25-X. 2004. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a didaktická příprava učitele (Framework curriculum for basic education and educational professionnal preparation). In Didaktika - opora proměn výuky? Hradec Králové: Gaudeamus. p. 64-66. ISBN 80-7041-498-7. 2004. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vnímají a prožívají projektové vyučování žáci a učitelé? (How perceive and perform project class pupils and teachers?). In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Paido. 6 pp. ISBN 80-7315-046-8. 2003. info
  • VALENTA, Josef. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha: Agentura Strom. 95 s. ISBN 8086106101. 2003. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Potřebujeme připravovat studenty pedagogických fakult na projektovou výuku? In Profesní růst učitele. Brno: Konvoj. p. 121-128. ISBN 80-7302-039-4. 2002. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová metoda a projekt. Komenský. Brno, No 2, p. 2-10, 8 pp. ISSN 0323-0449. 2002. info
  • MORGANOVÁ, Norah and Julia SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu :hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku. 250 s. ISBN 80-901660-2-4. 2001. info
  • VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň. 48 s. 1996. info
  • KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA. 81 s. 1995. info
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zápočtem. K jeho udělení je nutno splnit: Počet konzultací stanovených školitelem. Realizovat závěrečný dramatický projekt. Obhájit závěrečný dramatický projekt před veřejností a komisí. Odevzdat písemně zpracovaný závěrečný dramatický projekt, jehož součástí je praktická a teoretická část v rozsahu 30 a více stran.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: konz.
The course is also listed under the following terms Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/SV4BP_PROJ