SV4BP_SLPD Structure of a lesson, work with children

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jarmila Doležalová (lecturer)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (lecturer)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Timetable
Thu 7:55–10:30 budova C - učebna 8
Prerequisites
Účast na výukových programech (lekcích dramatické výchovy)
Obhájení samostatně připravené lekce
Účast na společně připraveném výukovém programu a jeho hodnocení
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 16 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/16, only registered: 0/16
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Studenti se aktivně zúčastní výukových programů dramatické výchovy ve Studiu dramatické výchovy Labyrint. Po jejich rozboru si pod vedením vyučujícího připraví vlastní lekce. Ověří si tak svoje znalosti a dovednosti v oboru dramatická výchova.
Syllabus
  • Aktivní účast s různou (stanovenou) mírou zapojení v lekci DV pro děti MŠ, I.stupně a II.stupně ZŠ. Teoretický rozbor podle kritérií strategie vedení (stanovení potřeb žáků, učebního cíle, výběr činností, přístup učitele, zhodnocení výsledků vzhledem ke stanovenému cíli). Příprava lekce. Metodika: hledání témat (ze školních osnov, pro rozvoj dovedností, sociální hlediska jednotlivců a skupiny) stanovení základních souvislostí a okolností kontext zvolení struktury jak vytvořit dramatické napětí čím udržet zájem dětí jaké nabízíme úhly pohledu určení ohniska lekce vytvoření rámce (role dětí, role učitele) způsob dětské reflexe Samostatné plánování lekce (osobní konzultace s vyučujícím) Společné plánování vybrané lekce. Provedení této lekce výukového programu v SDV Labyrint. Reflexe, hodnocení.
Literature
  • ULRICHOVÁ, I. Hrajeme si s pohádkami. Praha : Portál, 2000. ISBN 80- 7178-355-2.
  • SVOZILOVÁ, D. Strukturovaná dramatická hra. Tvořivá dramatika, 2000, č.3.
  • Dramatická výchova a dítě v bludišti dnešního světa. Praha : STD, 2001. ISBN 80-901660-4-0.
  • Webový odkaz na www.drama.cz.
  • MACKOVÁ,S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4.
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Praha : DAMU, 1996. ISBN 80-85883-13-9.
  • PAVLOVSKÁ, Marie. Variácie podob výchovnej dramatiky. první. Prešov: FF Prešov, 2003, 178 pp. Lana. ISBN 80-968312-8-3. info
  • PAVLOVSKÁ, Marie. Cesta současné školy ke škole tvořivé. 1.vyd. Brno: MSD, 2002, 210 pp. ISBN 80-86633-02-0. info
  • PAVLOVSKA, Marie. Dramatická výchova dnes (Drama tooday). 1st ed. Praha: Divadelní fakulta Akademie múzických umění Praha, 2001, 161 pp. ISBN 80-901660-4-0. info
  • BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů :kartotéka pro loutkáře a neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 5. vyd., v IPOS 2. Praha: IPOS-ARTAMA, 2001, 109 l. ISBN 80-7068-158-6. info
  • MORGANOVÁ, Norah and Julia SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu :hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001, 250 s. ISBN 80-901660-2-4. info
  • MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy :zásobník dramatických her a improvizací. 8., rozš. vyd. Praha: Artama, 1999, 153 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1998, 199 s. : i. ISBN 80-7068-103-9. info
  • BLÁHOVÁ, Krista. Uvedení do systému školní dramatiky :dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Edited by Pavel Vacek. Praha: IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1996, 83 s. ISBN 80-7068-070-9. info
Assessment methods (in Czech)
Cvičení, 80% účast, zkouška.
Písemné zpracování přípravy lekce DV a její ústní obhájení.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/SV4BP_SLPD