SZ9_CHISE2 Kulturní dědictví Evropy a jeho setrvalost se zaměřením na Portugalsko

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/5.3. 2 týdny blokové výuky v jarním semestru v zahraničí. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Dobrá znalost anglického jazyka, kulturně geografický přehled Evropy, absolvování vstupního pohovoru s garantem předmětu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/8
Jiné omezení: Dobrá znalost anglického jazyka, kulturně geografický přehled Evropy, absolvování vstupního pohovoru s garantem předmětu
Cíle předmětu
Porozumět významu kulturního dědictví pro identitu národa, ale i jeho významu pro mezikulturní výměnu a toleranci. Naučit studenty individuální a zejména kolektivní práci v mezinárodním týmu nad problematikou, údaji a osobními poznatky z oblasti kulturní geografie.
Osnova
  • 1. Regionální geografie Evropy, zvláštní zaměření na Polsko, Litvu, Portugalsko a Turecko 2. Dějiny Evropy, zvláštní zaměření na Polsko, Litvu, Portugalsko a Turecko 3. Aktuální politická, ekonomická a sociální situace v Evropě, zvláštní zaměření na Polsko, Litvu, Portugalsko a Turecko 4. Geografická a historická terminologie v angličtině
Literatura
  • Bednářová, E. (2000): Polsko. Olympia, Praha, 200 s.
  • Král, V. (2002): Fyzické geografie Evropy. Academia, Praha, 343 s.
  • Noble, J. (1996): Baltic states and Kaliningrad. Lonely Planet, London, 443 s.
  • Bartoněk, A, et al. (1985): Řecko, Turecko, Kypr. Olympia, Praha, 374 s.
  • Činčura, J., et al. (1983): Encyklopédia Zeme. Obzor, Bratislava, 720 s.
  • Szaflarski, J, et al. (1977): Malá encyklopédia zemepisu sveta. Obzor, Bratislava, 560 s.
Výukové metody
Přednášky, semináře, individuální práce, kolektivní práce v mezinárodním týmu
Metody hodnocení
úspěšné absolvování znalostního testu, prezentace výsledků práce v angličtině
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017.