SZc045 Didaktika francouzského jazyka 2

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/1.2. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je hlubší orientace v lingvodidaktické problematice na úrovni teoretické a praktické, získání a rozšíření kompetencí z oblasti didaktiky francouzského jazyka a jejich aplikace. Nedílnou součástí předmětu je reflexe, práce s dokumenty vztahujícími se k jazykovému vyučování, řešení případových studií a autoevaluace.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto kurzu je student schopen pochopit a vysvětlit základní principy a problémy spojené s výukou francouzštiny jako cizího jazyka a aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • 1. Poslech. 2. Mluvení. 3. Čtení. 4. Psaní. 5. Interakce. 6. Výslovnost. 7. Gramatika. 8. Slovní zásoba. 9. Práce se slovní zásobou. 10. Kultura.Interkulturní kompetence. Stereotypy. 11. Autonomní učení.Evaluace. Autoevaluace. 12. Reflexe.
Literatura
    povinná literatura
  • BERTOCCHINI, Paola a Edvige COSTANZO. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE : cours activetés corrigés. [Paris]: CLE International, 2008, 271 s. ISBN 9782090353792. info
    doporučená literatura
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
  • Dictionnaire de didactique du français : langue étrangére et seconde. Edited by Jean-Pierre Cuq. Paris: CLE International, 2003, 303 stran. ISBN 2090339721. info
  • HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. info
Výukové metody
reflexe, práce s dokumenty, řešení případových studií, propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody
Metody hodnocení
Ústní závěrečná zkouška na probraná témata.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.