Sop602 Praktické činnosti s moderními technologiemi

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Sop602/01: St 18:00–19:50 učebna 41, M. Košatková
Předpoklady
Předmět se zaměřuje na využití moderních technologií na zážitkových akcích. Studenti se seznámí s využitím hudby a možnostmi střihu a úpravy zvuku. Dále budou pracovat s video a foto záznamem a grafickými editory za účelem prezentace a marketingu. Obecné herní principy budou rozebírány za účelem porozumění a aplikace pojmu gamifikace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět cílí na praktické dovednosti využití moderních technologií a herních prvků v zážitkové pedagogice. Studenti budou mít možnost si vše prakticky vyzkoušet a osvojit si tak aktivně manipulaci s IT technikou. Zřetel bude brán na hudbu, foto a video a jejich zpracování.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student schopen:
● využít moderní technologie při zážitkových akcích
● zorientovat se v možnostech moderních technologií a jejich rolí v zážitkové pedagogice
● osvojit si základní gramotnost pro použití techniky
● vyhodnotit rizika spojená s technickým zabezpečením zážitkově orientovaných akcí
● navrhnout užití gamifikace v konkrétním kontextu
Osnova
  • • hudba jako atmosférotvorný prvek v zážitkové pedagogice, zvuk a střih
  • • video a jeho možnosti
  • • fotografie, fotografické styly a postprodukce
  • • grafika a vizuální styl
  • • webové stránky a prezentace
  • • herní principy za využití moderních technologií
  • • gamifikace
Literatura
  • SVOBODOVÁ, Marta. Využití nových médií ve výuce, Audiovizuální výchova. In Moderní média a jejich vliv na vzdělávání. 2010. info
  • VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Muzikus. 297 s. ISBN 9788086253466. 2008. URL info
Výukové metody
Přednáška, seminář, praktická výuka, prezentace vlastních projektů, skupinová diskuze.
Metody hodnocení
Aktivní účast, tvorba vizuálního projektu za využití technologií či technické zpracování vybraných aktivit.
Informace učitele
Přednostně by si měli zapisovat studenti druhého ročníku. Další doporučená literatura / Other sources: Kopeć, J., & Pacewicz, K. (2015). Gamification Critical Approaches. Warshaw: The Faculty of “Artes Liberales”. Pfeiffer, S. (2011). HTML5 - audio a video: kompletní průvodce. Brno : Zoner Press.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.