UOPK_0009 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 1

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 4. 11. 13:00–14:40 učebna 60, 14:50–16:30 učebna 60, So 9. 12. 13:00–14:40 učebna 10, 14:50–16:30 učebna 10
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět prohlubuje poznatky získané v rámci studia předcházejících ekonomicky zaměřených předmětu. Rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt, cíle a nástroje marketingu. Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky "Proč" a "Co" vyrábět, ale spíše otázku "Jak" – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
Osnova
  • Systémový pohled na podnik.
  • Vývoj strategického řízení a jeho cíle.
  • Obsah marketingové komunikace.
  • Základní komunikační modely.
  • Nástroje marketingové komunikace.
  • Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků.
  • Typy výzkumů a jejich metody.
  • Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně.
  • Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle.
  • Logistika v oblasti nákupu a výroby.
  • Distribuční logistika.
  • Personální management
  • Finanční řízení a rozhodování v podniku
  • Řízení dodavatelských řetězců.
  • Řízení vztahů se zákazníky
  • Vývoj využití počítačů v podnicích
Literatura
    povinná literatura
  • LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika . Příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 80-7226-221-1.
  • PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 80-247-0254-1.
Výukové metody
přednáška, seminář, projekt
Metody hodnocení
Zpracování případové studie dle zadání v rozsahu 3 až 4 stran. Studii obhájí při zkoušce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/UOPK_0009