UPVK_3003 Obchodní nauka 1 - O, D, Z

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 6. 10. 16:00–18:50 učebna 56, So 13. 10. 14:00–16:50 učebna 56, So 20. 10. 10:00–12:50 učebna 56, So 10. 11. 10:00–12:50 učebna 56, So 24. 11. 16:00–18:50 učebna 56
Předpoklady
Cílem předmětu obchodní nauka je poskytnout posluchačům ucelené poznatky o významu, funkcích a klasifikaci obchodu v jeho hlavních souvislostech, objasnit teoretickou podstatu obchodu, jeho významu pro občany a faktory úspěšného obchodu. Dílčím cílem je seznámit posluchače se základními zásadami závazkových vztahů a práv spotřebitele dle nového občanského zákoníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student bude na konci kurzu schopen chápat a vysvětlit základní zásady závazkových vztahů a využít tyto informace k realizaci, interpretaci a aplikaci obchodních a obecně závazkových vztahů. Po absolvování kurzu bude student schopen chápat význam, funkce a klasifikaci obchodu v jeho hlavních souvislostech, objasnit teoretickou podstatu obchodu, jeho význam pro občany a faktory úspěšného obchodu. Na základě výšeuvedených kompetencí bude studnt schopen provádět racionální praktická rozhodnutí a svoje rozhodnutí logicky a věcně správně argumentovat.
Osnova
  • Základy obchodních závazkových vztahů
  • Vymezení národního hospodářství
  • Efekty obchodu pro národní hospodářství
  • Dominance ve sférách národního hospodářství
  • Teoretická podstata obchodu
  • Směna, ransakce, transfer
  • Vymezení a význam služeb
  • Klasifikace služeb
  • Financování služeb
  • Podnikání ve službách
  • Obchod jako činnost a služba
  • Význam obchodu pro národní hospodářství
  • Efekty obchodu pro podikatele a spotřebitele
  • Vztahy mezi podikatelem a spotřebitelem
  • Zásady a druhy závazkových vztahů v obchodu
  • Požadavky na provozování obchodních jednotek
Literatura
    povinná literatura
  • BURSTINER, Irving. Základy maloobchodního podnikání. Translated by Lidmila Janečková. 2. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994, 880 s. ISBN 80-85605-55-4. info
  • zák. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník
    doporučená literatura
  • PRAŽSKÁ, Lenka. Management obchodního podniku. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická [Praha], 1993, 310 s. ISBN 80-7079-050-4. info
  • VEJDĚLEK, Jiří. Jak zlepšit podnikové plánování. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999, 100 s. ISBN 8071696668. info
    neurčeno
  • PRAŽSKÁ, L. a J. JINDRA. Retail management. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2006, 874 s. ISBN 80-7261-059-7. info
  • VEJDĚLEK, Jiří. Jak založit nebo převzít podnik. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 229 s. ISBN 8071692344. info
Výukové metody
Přednáška
Cvičení
Seminář
Metody hodnocení
Písemný test
PPT prezentace
Ústní zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Určeno pro zaměření - Obchod a služby nebo Doprava nebo Zdravotnické obory.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/UPVK_3003