UPVK_3004 Obchodní nauka 2 - O, D, Z

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Ing. Pavla Stejskalová (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 24. 2. 15:45–18:20 učebna 10, So 3. 3. 7:30–10:05 učebna 5, So 10. 3. 10:15–12:50 učebna 5, So 17. 3. 7:30–10:05 učebna 10
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu Obchodní nauka je osvojení ucelených vědeckých poznatků o významu, funkcích a klasifikaci obchodu ve všech hlavních souvislostech. Dále si studenti osvojí poznatky z oblasti tvorby maloobchodních cen, významu a použití slev, podstaty platebního styku, činnosti jednotlivých obchodních kategorií a retailing. Nedílnou součástí učebního materiálu bude objasnění současných trendů v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti, jakož i možností jejich snižování či eliminace. V závěrečné části budou popsány základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • -Význam, funkce a klasifikace obchodu. - Tvorba maloobchodních cen, význam a použití slev, podstata platebního styku. -Současnétrendy v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti. -Základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Literatura
  • VAŠKO, Josef. Obchodní nauka. Vyd. 1. V Praze: Česká zemědělská univerzita, 1997, 233 s. ISBN 80-213-0338-7. info
Výukové metody
Přednáška,konzultace, diskuse, samostatnápráce studentů.
Metody hodnocení
Případová studie na téma Nákupní prostředí v maloobchodě. Kontrola písemně zpracovaných prací jednotlivě nebo ve dvojicích.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Určeno pro zaměření - Obchod a služby nebo Dopravní služby nebo Zdravotnické obory.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.