UPV_8007 Edugames a YouTube eduklipy

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/2. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Novák, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lukáš Pawera (přednášející)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jan Krejčí (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Út 10:15–11:55 učebna 50
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
UPV_8007/Kombi01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Marinič, T. Miléř, L. Pawera, P. Pecina, P. Sládek, J. Válek
UPV_8007/Prez01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Marinič, T. Miléř, L. Pawera, P. Pecina, P. Sládek, J. Válek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání dovedností ve využívání her nebo tvorbě programů a nebo eduklipů v humanitních či přírodních vědách.
Osnova
  • Současné trendy ve vzdělávání neinstitucionální formou
  • Problematika Edugames a GBL (Game Based Learning)
  • Problematika YouTube eduklipů
Literatura
  • VACULOVÁ, Ivana. CPV videoweb pro vzdělávání učitelů fyziky. In Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 109-120. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, Svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0. info
Výukové metody
Teoretická příprava, praktická cvičení, blended learning, přednáška, domácí úkoly.
Metody hodnocení
V předmětu studenti tvůrčím způsobem zpracují jednoduché edukační hry nebo videoklipy s různým tematickým zaměřením pro všechny typy škol, včetně metodických textů.
- Vytvoření a prezentace YouTube klipů z daného oboru studenta (propagační, vzdělávací, demonstrační, ...)
- Prezentace a aktivní práce s hrou/hrami (deskové, počítačové, zážitkové, ...) na 60 minut (s popisem edukačního dopadu na hráče; popis cílové skupiny hráčů; jaké vědomosti, dovednosti a návyky má hra rozvíjet; časová náročnost hry; ...)
Docházka minimálně 50 % s daným rozvrhem účasti na výuce. Vyžaduje se zároveň aktivní účast na výuce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/UPV_8007