VP_Mod14 Závěrečná práce a její konzultace

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
odevzdání BP. 18 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář probíhá formou individuálních konzultací. Student bude schopen kriticky pracovat s odbornou literaturou a realizovat samostatně výzkumný (ev. praktický) projekt a zhodnotit jeho výsledky v kontextu současných empirických poznatků i jejich praktických implikací.
Osnova
  • Student pracuje na textu své práce v souladu s pokyny a připomínkami svého vedoucího práce tak, aby práce splňovala požadavky jak z hlediska formálních parametrů (minimální rozsah textu bez příloh a seznamu literatury 40 normostran, práce s literaturou v souladu s citační normou, autorským zákonem a dalšími relevantními normami, odpovídající jazyková úroveň textu, odpovídající přílohy k textu práce), tak i z hlediska obsahového (kritická práce s primárními zdroji informací, odpovídající metodologická úroveň zpracování empirické části práce).
Literatura
  • RING - Rukověť informačně gramotného studenta PdF MU (Online kurz knihovny PedF MU) - http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=632 (mj. práce s literaturou, šablona pro text práce)
  • HENDL, J., BLAHUŠ, P. Jak na to? Metodologie závěrečné práce (online učební text FTVS UK). Praha: FTVS. - http://www.ftvs.cuni.cz/hendl/index.htm
  • MARTIN, Paul R. a P. P. G. BATESON. Úvod do teorie a metodologie měření chování. Translated by Ivo Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 221 s. ISBN 9788073675264. info
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 384 s. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0. URL info
  • CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 263 s. ISBN 978-80-247-1369-4. info
  • PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
  • MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 332 s. ISBN 9788024713625. info
  • KOHOUTEK, Rudolf. Úvod do psychologie : metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 95 s. ISBN 8021039329. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
  • Úvod do metodologie psychologického výzkumu :jak zkoumat lidskou duši. Edited by Ján Ferjenčík - Petr Bakalář. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 255 s. ISBN 80-7178-367-6. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
  • Výzkumné metody v pedagogice :příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Edited by Peter Gavora. [1. vyd.]. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 80-85931-15-X. info
Výukové metody
individuální konzultace, vypracování textu práce, domácí příprava, sběr dat, četba
Metody hodnocení
zápočet - individuální konzultace (100% účast), odevzdání závěrečné práce a její schválení vyučujícím
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024.