ViM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Jan Bružeňák (cvičící)
MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Gumulec (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Vladimíra Neužilová (cvičící)
doc. ak. soch. Jiří Sobotka (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Jiří Vaněk (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ViM_VPs2/01: Út 18. 3. 16:40–18:20 učebna 38, Út 29. 4. 16:40–18:20 učebna 38, L. Gumulec, V. Neužilová, H. Stehlíková Babyrádová
ViM_VPs2/02: Út 25. 3. 16:40–18:20 učebna 38, Út 6. 5. 16:40–18:20 učebna 38, L. Gumulec, V. Neužilová, H. Stehlíková Babyrádová
Předpoklady
Omezení zápisu do předmětu: předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
• skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 2 • prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností • rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb • stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny • charakteristika pozitivní pracovní atmosféry a aktivit s ní spojených
Osnova
  • • diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, • skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, • reflexe zápisů v pedagogickém deníku, • reflexe portfoliových úkolů, • reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2.
Literatura
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
  • VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
  • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
Výukové metody
Skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků.
Metody hodnocení
• aktivní účast na výukových blocích, • předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2) • přípravy na hodiny s reflektivní analýzou, plán dalšího rozvoje
Informace učitele
Pokyny na http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=923 Výuka probíhá ve dvouhodinových blocích, třikrát za semestr.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/ViM_VPs2