Vs3BP_AA2 Arteterapeutický ateliér 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/3/0. 3 seminář. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Libor Graclík (přednášející)
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 25. 4. 9:20–10:05 ateliér 18A
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
Vs3BP_AA2/01: Pá 28. 3. 8:25–16:30 učebna 15, So 3. 5. 8:25–15:35 učebna 15, Pá 16. 5. 8:25–16:30 učebna 15, L. Graclík
Vs3BP_AA2/02: Pá 21. 2. 8:25–16:30 učebna 15, So 12. 4. 8:25–15:35 učebna 15, Pá 2. 5. 8:25–16:30 učebna 15, L. Graclík
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student si prohloubí schopnost sebereflexe a analýzy tvůrčího procesu pomocí arteterapeutických postupů a vlastní realizací arteterapeutických témat s důrazem na individuální i skupinovou zkušenost.
Osnova
  • Arteterapeutická témata, prožitek, reflexe, sebereflexe.
Literatura
  • DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Translated by Alena Lhotová - Hana Prousková. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, 205 s. ISBN 9788073674151. info
  • LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 279 stran. ISBN 8071788643. info
  • OAKLANDER, Violet. Třinácté komnaty dětské duše :tvořivá dětská psychoterapie v duchu Gestalt terapie. Vyd. 1. Dobříš: Drvoštěp, 2003, 261 s. ISBN 80-903306-0-6. info
  • ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 167 s. ISBN 80-7178-616-0. info
  • ALBRICH. Současná arteterapie v České republice a v zahraničí. 2000. ISBN 80-7290-004-8. info
  • CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000, 199 s. ISBN 80-7178-428-1. info
Výukové metody
individuální i skupinová práce, praktické cvičení
Metody hodnocení
1 písemně zpracovaná reflexe procesu vlastní tvorby (změny, posuny apod.)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.