Vs3_REFmrk Reflective Seminar - gipsy culture museum

Faculty of Education
Autumn 2012
Extent and Intensity
0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (lecturer), Mgr. Marcela Landová (deputy)
Mgr. MgA. Michal Maruška (lecturer)
Mgr. Marcela Landová (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education
Prerequisites (in Czech)
- zápis předmětu Teoretický kurz MRK - muzeum romské kultury a Tvůrčí dílna MRK - muzeum romské kultury
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 14 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
Student acknowledge with specific needs of target group. Reflexive feedback of student´s experiences within creative work with clients, defining important experiences which can be transfered and used in following situations.
Syllabus
  • - stress factors of clients, their experience, possible behavioural utterances - defining model situations within client´s specific needs - position and behaviour of student within informal, also structured meeting with client - suitability of chosen art methods within clients needs
Literature
  • SOJÁK, Petr. "Kudy cesta nevede" - Reflexe při skupinové práci při přípravě sociálního pedagoga na Pedagogické fakultě MU. In 5. mezinárodní konference o výchově a volném čase. 2009. info
  • Conditio humana - konstanta (č)i historická proměnná? : koncepty historické antropologie a teoretické reflexe v současné historiografii : [sborník příspěvků z workshopu "Antropologie - historie - teorie" konaného na FHS UK v Praze dne 17.11. Edited by Lucie Storchová. Praha: Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy. 200 s. ISBN 9788086971360. 2007. info
  • NĚMEC, Jiří. Doučování nebo sociální opora? Reflexe projektu domácí učitel. (Tutoring or Social Support? Reflection on the project Home Tutor.). In Svět výchovy a vzděláví v reflexi současného pedagogického výzkumu - sborník abstrakt. 1. vyd. p. 96. ISBN 978-80-7040-987-9. 2007. info
  • HÖHNE, Sylva. Harmonizace rodiny a zaměstnání - současné možnosti a jejich reflexe u mladé rodičovské generace. 1. vyd. Praha: VÚPSV. 108 s. ISBN 8087007387. 2006. URL info
Teaching methods
Seminary, personal consultations
Assessment methods
Students active participation within reflexive seminaries with leading teacher. Student´s own significant notions from creative workshops written in electronic and printed form - 1 page of A4 minimum.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught last offered.
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2012, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2012/Vs3_REFmrk