XVVk03 Výtvarná hra a tvořivost

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/0/1. 12 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ing. Diana Elfmarková (cvičící)
Mgr. Milada Sommerová (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XVVk03/OS01: Pá 1. 3. 14:00–15:50 učebna 15, Pá 8. 3. 12:00–13:50 učebna 15, Pá 5. 4. 14:00–15:50 učebna 15, Pá 3. 5. 14:00–15:50 učebna 15, D. Elfmarková
XVVk03/OS02: Pá 1. 3. 12:00–13:50 učebna 15, Pá 8. 3. 14:00–15:50 učebna 15, Pá 5. 4. 16:00–17:50 učebna 15, Pá 3. 5. 16:00–17:50 učebna 15, D. Elfmarková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj kreativity a tvůrčího myšlení studenta s uplatněním osvojených výtvarných znalostí a dovedností.
Osnova
  • 1. Tvořivé pojetí výtvarné výchovy. 2. Výtvarná hra a experiment ve výtvarném umění jako inspirace výtvarných činností. 3. Výtvarné hry a experimenty jako prostředek objevování výrazových možností výtvarného jazyka. 4. Možnosti výtvarného vyjádření, rozvoj tvořivého myšlení. 5. Vztah námětu a volby výtvarných prostředků, inspirace pro pedagogickou praxi. 6. Jedinečná výtvarná výpověď - výstup výtvarné činnosti studenta i dítěte předškolního věku.
Literatura
  • Kol. (1996). Tvořivost v práci učitele a žáka. Brno: Paido. Kirchnerová, V. & R. Rubešová (2014). Hravé tvoření pro malá stvoření. Praha: Portál. Kirchnerová, V. & R. Rubešová 2014. Výchova prožitkem. Tvořivé hry a činnosti pro MŠ. Praha: Portál. Smith,
Výukové metody
teoretická příprava, praktické tvůrčí aktivity, domácí práce
Metody hodnocení
praktické tvůrčí aktivity, domácí práce Student je schopen: experimentovat s výtvarnými prostředky, uplatnit získané zkušenosti, výtvarné znalosti a dovednosti ve vlastní jedinečné tvorbě a její interpretaci. Realizovat a prezentovat řadu výtvarných experimentů, hodnotit dílo vlastní i vnímané a základě vybraných hodnotících kritérií (výraz, originalita aj.) praktické tvůrčí aktivity, domácí práce
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.