XVVk04 Didaktika výtvarných činností

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/0/.7. 8 konzultací. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XVVk04/01: Pá 9. 10. 18:00–19:50 ateliér 18A, Pá 27. 11. 18:00–19:50 ateliér 18A, Pá 11. 12. 18:00–19:50 ateliér 18A, Pá 18. 12. 12:00–13:50 ateliér 18A, H. Stadlerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je porozumět možnostem a přínosu výtvarných činností v předškolním vzdělávání.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student bude schopen: - kompetentně projektovat, realizovat a reflektovat výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání.
Osnova
  • Výtvarné činnosti jako prostředek rozvoje celé osobnosti dítěte. Proudy ve výtvarné výchově v kontextu předškolního vzdělávání. Výtvarné činnosti a kurikulární dokument (RVP PV). Příležitosti k učení, cíl, námět, motivace, výtvarný problém, úkol, výtvarné prostředky. Výtvarné činnosti ve školní praxi, příklady dobré praxe. Popis a reflexe realizované výtvarné činnosti realizované formou mikrovýstupu, prezentace, obhajoba metod, forem, výtvarných prostředků. Kritéria hodnocení výsledků výtvarných činností dětí.
Literatura
  • BABYRÁDOVÁ Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: PF MU, 1999.125 s. ISBN 80-210-2079-2
  • Babyrádová, H. (2004). Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: MU. Babyrádová, H. (2005). Výtvarná dílna. Praha: TRITON. David J. (2008). Století dítěte a výzva obrazů. Brno: MU. Davido, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte:[dětská kresba z po
Výukové metody
samostudium doporučené literatury, vyhledávání inspiračních zdrojů pro motivaci výtvarných činností v umění, kultuře a obsahu dalších vzdělávacích oblastech vzdělávacího programu,projektování, realizace a reflexe výtvarné činnosti
Metody hodnocení
aktivní účast (70%) realizace výtvarné činnosti v praxi, dokumentace, reflexe
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.