ZS1BK_AJ3B Jazyková cvičení 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BK_AJ3B/OS01: Pá 24. 2. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 2. 3. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 9. 3. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 16. 3. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 23. 3. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 30. 3. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 6. 4. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 20. 4. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 27. 4. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 4. 5. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 11. 5. 13:00–14:20 učebna 38, Pá 18. 5. 13:00–14:20 učebna 38, S. Homolka, M. Sojková Šamalová
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ
The Students are expected to be at the Upper-Intermediate level as the basic study material is a coursebook at this level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials.The students are expected to work on their language development independently. The language is integrated with the Children´s literature course.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • Week 1: Introduction, 4A
  • Week 2: 4A
  • Week 3: 4B, Writing an article
  • Week 4: 4B, Colloquial English
  • Week 5: 4C, Revision
  • Week 6: Test
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Requirements: independent language work, active participation in Children´s literature seminars
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading.
Final assessment
Written test + active and fluent participation in the discussion about student reading
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/ZS1BK_AJ3B