ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: St 22. 9. až St 15. 12. St 8:00–9:50 učebna 78, S. Homolka
ZS1BP_AJ3A/02: St 22. 9. až St 15. 12. St 14:00–15:50 učebna 78, S. Homolka
ZS1BP_AJ3A/03: St 22. 9. až St 15. 12. St 18:00–19:50 učebna 78
ZS1BP_AJ3A/04: St 22. 9. až St 15. 12. St 16:00–17:50 učebna 78
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika )) && SOUHLAS
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
Students: can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization. can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. can distinguish formal and informal register. can use idiomatic expressions.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Maximum points for the semester : 200 points / pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %). Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits); oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment). Placement test: 10 points (beginning of the semester); progress test: 10 p (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW); continuous assessment based on active participation in the seminars: 40 points. FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT. FINAL TEST: 93 –100% 80p; 88 – 92% 70p; 82 – 87% 60p; 76 – 81% 50p; 70 – 75% 40p; 0 – 69% 0p. Other types of continuous assessment: 30 points – Journal entries, homework; and 10 points - class work. Active participation means coming prepared to the seminars, contributing to discussions and working in moodlinka. Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Radka Saundersová (cvičící)
Mgr. Lenka Stehlíková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Po 11:00–12:50 učebna 75, L. Stehlíková
ZS1BP_AJ3A/02: Po 13:00–14:50 učebna 75, L. Stehlíková
ZS1BP_AJ3A/03: Po 8:00–9:50 učebna 33, L. Stehlíková
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika ))
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
Students: can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization. can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. can distinguish formal and informal register. can use idiomatic expressions.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Maximum points for the semester : 200 points / pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %). Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits); oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment). Placement test: 10 points (beginning of the semester); progress test: 10 p (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW); continuous assessment based on active participation in the seminars: 40 points. FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT. FINAL TEST: 93 –100% 80p; 88 – 92% 70p; 82 – 87% 60p; 76 – 81% 50p; 70 – 75% 40p; 0 – 69% 0p. Other types of continuous assessment: 30 points – Journal entries, homework; and 10 points - class work. Active participation means coming prepared to the seminars, contributing to discussions and working in moodlinka. Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Radka Saundersová (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Út 10:00–11:50 učebna 12, R. Saundersová
ZS1BP_AJ3A/02: Út 12:00–13:50 učebna 12, R. Saundersová
ZS1BP_AJ3A/03: Út 15:00–16:50 učebna 64, R. Saundersová
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika ))
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
Students: can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization. can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. can distinguish formal and informal register. can use idiomatic expressions.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Maximum points for the semester : 200 points / pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %). Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits); oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment). Placement test: 10 points (beginning of the semester); progress test: 10 p (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW); continuous assessment based on active participation in the seminars: 40 points. FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT. FINAL TEST: 93 –100% 80p; 88 – 92% 70p; 82 – 87% 60p; 76 – 81% 50p; 70 – 75% 40p; 0 – 69% 0p. Other types of continuous assessment: 30 points – Journal entries, homework; and 10 points - class work. Active participation means coming prepared to the seminars, contributing to discussions and working in moodlinka. Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Čt 7:30–9:10 učebna 24, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/02: Čt 13:55–15:35 učebna 12, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/03: Čt 15:45–17:25 učebna 12, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika ))
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
Students: can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization. can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. can distinguish formal and informal register. can use idiomatic expressions.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Regular contributions to the forums. Maximum points for the semester : 200 points/ pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %) Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits) oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment) Placement test : 10 points (beginning of the semester) progress test: (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW) continuous assessment based on active participation in the seminars: 30 points FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT FURTHER INFORMATION ON POINTS: FINAL TEST: 93 –100%: 80p; 88 – 92%: 70p; C 82 – 87%: 60p; 76 – 81%: 50p; 70 – 75%: 40p; 0 – 69%: 0p Other types of continuous assessment: 40 points - A book in English and TP task - 10 POINTS Moodlinka and class work - 30 POINTS Active participation means coming prepared to the seminars, working in moodlinka, contributing to the forums (each post at least 50 words) and speaking English (not Czech.) Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units.)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Čt 10:15–11:55 učebna 58, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/02: Čt 14:50–16:30 učebna 11, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika ))
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Regular contributions to the forums. Maximum points for the semester : 200 points/ pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %) Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits) oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment) Placement test : 10 points (beginning of the semester) progress test: (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW) continuous assessment based on active participation in the seminars: 30 points FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT FURTHER INFORMATION ON POINTS: FINAL TEST: 93 –100%: 80p; 88 – 92%: 70p; C 82 – 87%: 60p; 76 – 81%: 50p; 70 – 75%: 40p; 0 – 69%: 0p Other types of continuous assessment: 40 points - A book in English and TP task - 10 POINTS Moodlinka and class work - 30 POINTS Active participation means coming prepared to the seminars, working in moodlinka, contributing to the forums (each post at least 50 words) and speaking English (not Czech.) Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units.)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Čt 14:50–16:30 učebna 63, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/02: Po 14:50–16:30 učebna 64, H. Špiříková
ZS1BP_AJ3A/03: Po 16:40–18:20 učebna 58, H. Špiříková
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika ))
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Maximum points received during the semester: 200. 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term - 80 points (passmark is 70%, re-sits), 2) oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge - 50 points, 3) placement test 1 - 10 points (first class in the semester) 4) placement test 2 - 20 points (last class of the semester) 5) progress test - 10 points (midterm) 6) continuous assessment based on homework and active participation in the seminars - 30 points. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study. FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT PLACEMENT TEST No.2: 25-20 CORRECT ANSWERS: 20 POINTS 19-15 CORRECT ANSWERS: 15 POINTS 14-10 CORRECT ANSWERS: 10 POINTS 9-5 CORRECT ANSWERS: 5 POINTS 4-0 CORRECT POINTS: 0 POINTS
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Po 16:40–18:20 respirium (4. nadzemní podlaží), H. Špiříková
ZS1BP_AJ3A/02: Po 18:30–20:10 učebna 53, H. Špiříková
ZS1BP_AJ3A/03: Čt 9:20–11:00 učebna 51, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika ))
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquinted with the first four files and those who did not pass Practical language 2A and 2B have to take a test that covers the syllabus of the two courses.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Requirements: assigned homework, i.e. prepare the corresponding section of the Unit (e.g. in section 1A read the text, study the vocabulary); active participation; 2 progress tests
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading. Credit test in January: summary of Units 5-6
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Čt 13:00–14:40 respirium (5. nadzemní podlaží), I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/02: Čt 14:50–16:30 respirium (5. nadzemní podlaží), I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/03: St 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/04: Po 13:55–15:35 učebna 64, H. Špiříková
ZS1BP_AJ3A/05: Po 17:35–19:15 učebna 59, H. Špiříková
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika ))
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquinted with the first four files and those who did not pass Practical language 2A and 2B have to take a test that covers the syllabus of the two courses.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings,
Metody hodnocení
Requirements: assigned homework, i.e. prepare the corresponding section of the Unit (e.g. in section 1A read the text, study the vocabulary); active participation; 2 progress tests
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading. Credit test in January: summary of Units 5-6
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Út 14:50–16:30 učebna 57, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/02: Út 13:00–14:40 učebna 5, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/03: St 13:55–15:35 respirium (4. nadzemní podlaží), I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/04: Čt 14:50–16:30 učebna 11, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquinted with the first four files and those who did not pass Practical language 2A and 2B have to take a test that covers the syllabus of the two courses.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings,
Metody hodnocení
Requirements: assigned homework, i.e. prepare the corresponding section of the Unit (e.g. in section 1A read the text, study the vocabulary); active participation; 2 progress tests
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading. Credit test in January: summary of Units 5-6
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: St 16:10–17:50 učebna 59, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/02: Čt 15:15–16:55 učebna 6, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/03: Čt 17:05–18:45 učebna 53, I. Hrozková
Předpoklady
The Students are expected to be at the intermediate level as the basic study material is a coursebook at the upper-intermediate level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings,
Metody hodnocení
Requirements: assigned homework, i.e. prepare the corresponding section of the Unit (e.g. in section 1A read the text, study the vocabulary); active participation; 2 progress tests
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading. Credit test in January: summary of Units 5-6
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Út 8:50–10:30 respirium (4. nadzemní podlaží), I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/02: St 8:50–10:30 učebna 2, I. Hrozková
ZS1BP_AJ3A/03: St 10:40–12:20 pracovna 303, I. Hrozková
Předpoklady
The Students are expected to be at the Intermediate level as the basic study material is a coursebook at this level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Intermediate supplemented by various additional materials.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 1 - 3, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
  • 1. Introduction, revision and summary
  • 2. U 1A - Present tenses, Food and restaurants
  • 3. U 1B - Past tenses, Sport
  • 4. U 1C - Future forms, Family and personality
  • 5. U 1 - Practical English - Introductions, Describing a person
  • 6. U 2A - Present perfect v. past simple, Money
  • 7. U 2B - Present perf. cont., Descriptions, Holidays
  • 8. U 2C - Comparatives and superlatives, Transport and travel
  • 9. U 2 - Practical English - In the office, Telling a story
  • 10. U 3A - Obligations, Mobile phones
  • 11. U 3B - Deductions, Describing people
  • 12. U 3C - Ability and possibility, Success and failure; Practical English - Renting a flat, Informal letters
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings,
Metody hodnocení
Requirements: assigned homework, i.e. prepare the corresponding section of the Unit (e.g. in section 1A read the text, study the vocabulary); active participation; 3 progress tests
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading. Credit test in January: summary of Units 1 - 3
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh
Čt 9:45–11:25 respirium (4. nadzemní podlaží)
Předpoklady
The Students are expected to be at the Intermediate level as the basic study material is a coursebook at this level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Intermediate supplemented by various additional materials.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 1 - 3, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
  • 1. Introduction, revision and summary
  • 2. U 1A - Present tenses, Food and restaurants
  • 3. U 1B - Past tenses, Sport
  • 4. U 1C - Future forms, Family and personality
  • 5. U 1 - Practical English - Introductions, Describing a person
  • 6. U 2A - Present perfect v. past simple, Money
  • 7. U 2B - Present perf. cont., Descriptions, Holidays
  • 8. U 2C - Comparatives and superlatives, Transport and travel
  • 9. U 2 - Practical English - In the office, Telling a story
  • 10. U 3A - Obligations, Mobile phones
  • 11. U 3B - Deductions, Describing people
  • 12. U 3C - Ability and possibility, Success and failure; Practical English - Renting a flat, Informal letters
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Metody hodnocení
Requirements: assigned homework, i.e. prepare the corresponding section of the Unit (e.g. in section 1A read the text, study the vocabulary); active participation; 3 progress tests
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading. Credit test in January: summary of Units 1 - 3
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh
Út 14:20–16:00 pracovna 303, Čt 7:55–9:35 učebna 60
Předpoklady
The Students are expected to be at the Intermediate level as the basic study material is a coursebook at this level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Intermediate supplemented by various additional materials.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 1 - 3, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
  • 1. Introduction, revision and summary
  • 2. U 1A - Present tenses, Food and restaurants
  • 3. U 1B - Past tenses, Sport
  • 4. U 1C - Future forms, Family and personality
  • 5. U 1 - Practical English - Introductions, Describing a person
  • 6. U 2A - Present perfect v. past simple, Money
  • 7. U 2B - Present perf. cont., Descriptions, Holidays
  • 8. U 2C - Comparatives and superlatives, Transport and travel
  • 9. U 2 - Practical English - In the office, Telling a story
  • 10. U 3A - Obligations, Mobile phones
  • 11. U 3B - Deductions, Describing people
  • 12. U 3C - Ability and possibility, Success and failure; Practical English - Renting a flat, Informal letters
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Metody hodnocení
Requirements: assigned homework, i.e. prepare the corresponding section of the Unit (e.g. in section 1A read the text, study the vocabulary); active participation; 3 progress tests
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading. Credit test in January: summary of Units 1 - 3
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Út 17:05–18:45 učebna 58
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students should improve their communication skills. They will practise speaking, so that their ability to express themselves becomes better. Students will widen the vocabulary thanks to texts and additional exercises. Last but not least grammar will be studied and practised.
Osnova
  • 1st lesson: Unit 13 (conditionals) 2nd lesson: Unit 13 (conditionals) 3rd lesson: Unit 14 (I wish, unreal conditionals) 4th lesson: Unit 14 (I wish, unreal conditionals) 5th lesson: Review 6th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 7th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 8th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 9th lesson: Review 10th lesson: Review 11th lesson: Review 12th lesson: Review
Literatura
  • KERR, Philip. Inside out. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000, 95 s. ISBN 0-333-75755-6. info
  • KAY, Susan, Vaughan JONES a Jon HIRD. Inside out. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000, 159 s. ISBN 0-333-75754-8. info
  • MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. A self-study reference and practice book for inter- : Mediate students with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, 350 s. ISBN 0-521-43. info
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: docházka (80%) domácí práce test (min. 65%)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
St 14:20–16:00 učebna 42
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students should improve their communication skills. They will practise speaking, so that their ability to express themselves becomes better. Students will widen the vocabulary thanks to texts and additional exercises. Last but not least grammar will be studied and practised.
Osnova
  • 1st lesson: Unit 13 (conditionals) 2nd lesson: Unit 13 (conditionals) 3rd lesson: Unit 14 (I wish, unreal conditionals) 4th lesson: Unit 14 (I wish, unreal conditionals) 5th lesson: Review 6th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 7th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 8th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 9th lesson: Review 10th lesson: Review 11th lesson: Review 12th lesson: Review
Literatura
  • KERR, Philip. Inside out. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000, 95 s. ISBN 0-333-75755-6. info
  • KAY, Susan, Vaughan JONES a Jon HIRD. Inside out. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000, 159 s. ISBN 0-333-75754-8. info
  • MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. A self-study reference and practice book for inter- : Mediate students with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, 350 s. ISBN 0-521-43. info
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: docházka (80%) domácí práce test (min. 65%)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení AJ 3A

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Čt 9:20–11:00 učebna 58
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students should improve their communication skills. They will practise speaking, so that their ability to express themselves becomes better. Students will widen the vocabulary thanks to texts and additional exercises. Last but not least grammar will be studied and practised.
Osnova
  • 1st lesson: Unit 13 (conditionals) 2nd lesson: Unit 13 (conditionals) 3rd lesson: Unit 14 (I wish, unreal conditionals) 4th lesson: Unit 14 (I wish, unreal conditionals) 5th lesson: Review 6th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 7th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 8th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 9th lesson: Review 10th lesson: Review 11th lesson: Review 12th lesson: Review
Literatura
  • KERR, Philip. Inside out. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000, 95 s. ISBN 0-333-75755-6. info
  • KAY, Susan, Vaughan JONES a Jon HIRD. Inside out. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000, 159 s. ISBN 0-333-75754-8. info
  • MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. A self-study reference and practice book for inter- : Mediate students with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, 350 s. ISBN 0-521-43. info
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: docházka (80%) domácí práce test (min. 65%)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení 3A

Pedagogická fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Hásková (cvičící)
Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Út 16:20–17:55 učebna 57
ZS1BP_AJ3A/02: Čt 10:15–11:50 učebna 57
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students should improve their communication skills. They will practise speaking, so that their ability to express themselves becomes better. Students will widen the vocabulary thanks to texts and additional exercises. Last but not least grammar will be studied and practised.
Osnova
  • 1st lesson: Unit 13 (conditionals) 2nd lesson: Unit 13 (conditionals) 3rd lesson: Unit 14 (I wish, unreal conditionals) 4th lesson: Unit 14 (I wish, unreal conditionals) 5th lesson: Review 6th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 7th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 8th lesson: Unit 15 (I wish, if only, mixed conditionals) 9th lesson: Review 10th lesson: Review 11th lesson: Review 12th lesson: Review
Literatura
  • KERR, Philip. Inside out. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000, 95 s. ISBN 0-333-75755-6. info
  • KAY, Susan, Vaughan JONES a Jon HIRD. Inside out. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000, 159 s. ISBN 0-333-75754-8. info
  • MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. A self-study reference and practice book for inter- : Mediate students with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, 350 s. ISBN 0-521-43. info
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: docházka (80%) domácí práce test (min. 65%)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2024

Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Tereza Brzá (cvičící)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jana Kačalová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika )) && SOUHLAS
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
Students: can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization. can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. can distinguish formal and informal register. can use idiomatic expressions.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Maximum points for the semester : 200 points / pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %). Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits); oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment). Placement test: 10 points (beginning of the semester); progress test: 10 p (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW); continuous assessment based on active participation in the seminars: 40 points. FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT. FINAL TEST: 93 –100% 80p; 88 – 92% 70p; 82 – 87% 60p; 76 – 81% 50p; 70 – 75% 40p; 0 – 69% 0p. Other types of continuous assessment: 30 points – Journal entries, homework; and 10 points - class work. Active participation means coming prepared to the seminars, contributing to discussions and working in moodlinka. Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2023

Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Tereza Brzá (cvičící)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jana Kačalová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: Čt 16:00–17:50 respirium (5. nadzemní podlaží), S. Homolka
ZS1BP_AJ3A/02: Čt 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), S. Homolka
ZS1BP_AJ3A/03: Po 18:00–19:50 učebna 63, T. Brzá
ZS1BP_AJ3A/04: Út 18:00–19:50 učebna 63, T. Brzá
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika )) && SOUHLAS
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
Students: can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization. can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. can distinguish formal and informal register. can use idiomatic expressions.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Maximum points for the semester : 200 points / pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %). Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits); oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment). Placement test: 10 points (beginning of the semester); progress test: 10 p (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW); continuous assessment based on active participation in the seminars: 40 points. FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT. FINAL TEST: 93 –100% 80p; 88 – 92% 70p; 82 – 87% 60p; 76 – 81% 50p; 70 – 75% 40p; 0 – 69% 0p. Other types of continuous assessment: 30 points – Journal entries, homework; and 10 points - class work. Active participation means coming prepared to the seminars, contributing to discussions and working in moodlinka. Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2022

Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jana Kačalová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: St 14:00–15:50 učebna 78, kromě St 26. 10., S. Homolka
ZS1BP_AJ3A/02: St 9:00–10:50 respirium (5. nadzemní podlaží), kromě St 26. 10., S. Homolka
ZS1BP_AJ3A/03: St 18:00–19:50 učebna 22, kromě St 26. 10., J. Kačalová
ZS1BP_AJ3A/04: St 16:00–17:50 učebna 39, kromě St 26. 10., J. Kačalová
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika )) && SOUHLAS
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
Students: can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization. can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. can distinguish formal and informal register. can use idiomatic expressions.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Maximum points for the semester : 200 points / pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %). Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits); oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment). Placement test: 10 points (beginning of the semester); progress test: 10 p (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW); continuous assessment based on active participation in the seminars: 40 points. FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT. FINAL TEST: 93 –100% 80p; 88 – 92% 70p; 82 – 87% 60p; 76 – 81% 50p; 70 – 75% 40p; 0 – 69% 0p. Other types of continuous assessment: 30 points – Journal entries, homework; and 10 points - class work. Active participation means coming prepared to the seminars, contributing to discussions and working in moodlinka. Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2020

Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Radka Saundersová (cvičící)
Mgr. Lenka Stehlíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3A/01: St 10:00–11:50 učebna 75, S. Homolka
ZS1BP_AJ3A/02: St 15:00–16:50 učebna 12, S. Homolka
ZS1BP_AJ3A/03: St 17:00–18:50 učebna 12, S. Homolka
Předpoklady
ZS1BP_AG1B Gramatika 1B - AJ && ZS1BP_AG2A Gramatika - AJ && ZS1BP_AJ1B Jazyková cvičení 1B - AJ &&( ZS1BP_AG3A Gramatika || NOW ( ZS1BP_AG3A Gramatika ))
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquainted with the first four files.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
Students: can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization. can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. can distinguish formal and informal register. can use idiomatic expressions.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, readings, observations
Metody hodnocení
Regular attendance (in case of illness - a sick note in IS necessary) Maximum points for the semester : 200 points / pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %). Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits); oral interviews: 60 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment). Placement test: 10 points (beginning of the semester); progress test: 10 p (mid semester, no resits, see FURTHER INFO ON POINTS BELOW); continuous assessment based on active participation in the seminars: 40 points. FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT. FINAL TEST: 93 –100% 80p; 88 – 92% 70p; 82 – 87% 60p; 76 – 81% 50p; 70 – 75% 40p; 0 – 69% 0p. Other types of continuous assessment: 30 points – Journal entries, homework; and 10 points - class work. Active participation means coming prepared to the seminars, contributing to discussions and working in moodlinka. Most of the work is based on students' self-study. Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.

ZS1BP_AJ3A Jazyková cvičení 3A

Pedagogická fakulta
podzim 2003

Předmět se v období podzim 2003 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Hásková (cvičící)
Garance
PhDr. Tamara Váňová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.