ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3B/01: Po 10:15–11:55 učebna 65, H. Špiříková
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum points received during the semester: 200. 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term - 80 points (passmark is 70%, re-sits), 2) oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge - 50 points, 3) placement test 1 - 10 points (first class in the semester) 4) placement test 2 - 20 points (last class of the semester) 5) progress test - 10 points (midterm) 6) continuous assessment based on homework and active participation in the seminars - 30 points. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
PŘEDMĚT JE VOLITELNÝ A JE DOPORUČEN STUDENTŮM, KTEŘÍ SE CHYSTAJÍ NA STÁTNÍ ZKOUŠKU Z ANGLICKÉHO JAZYKA.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3B/01: Po 16:40–18:20 učebna 63, H. Špiříková
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum points received during the semester: 200. 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term - 80 points (passmark is 70%, re-sits), 2) oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge - 50 points, 3) placement test 1 - 10 points (first class in the semester) 4) placement test 2 - 20 points (last class of the semester) 5) progress test - 10 points (midterm) 6) continuous assessment based on homework and active participation in the seminars - 30 points. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
PŘEDMĚT JE URČEN STUDENTŮM, KTEŘÍ ABSOLVOVALI SOUBORNOU ZKOUŠKU, A KTEŘÍ SMĚŘUJÍ KE STÁTNICÍM Z ANGLICKÉHO JAZYKA. TITO STUDENTI SI NEZAPISUJÍ A3B, ALE VOLÍ SI ZDE TENTO AJ3B.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3B/01: Po 7:30–9:10 učebna 55, H. Špiříková
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Students have to pass 2 short credit tests (70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, submit their teaching practice papers and only then can they sit the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Tatiana Tkačuková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3B/01: St 9:20–11:00 učebna 59, T. Tkačuková
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate (Unit 7) and New English File Advanced (Unit 1)with Student's book and Workbook. The focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary. During the term the students will present three presentations and write the final test.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Students have to pass three presentations (70%) on various topics and the final test focused on the vocabulary and grammar covered during the term(70%). Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Tatiana Tkačuková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3B/01: Út 11:35–13:15 učebna 63, T. Tkačuková
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 4 - 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
  • 1st lesson: Unit 4A: Education - First conditional and future time clauses + when, until, etc.
  • 2nd lesson: Unit 4B: Houses - Second conditional
  • 3rd lesson: Unit 4C: Friendship - used to
  • 4th lesson: Unit 5A + 5B: Noun formation - quantifiers + articles: a/an, the, no article, connectors: however, according to, on the other hand, also
  • 5th lesson: Unit 5C: Work - Gerunds and Infinitives
  • 6th lesson: Unit 6A: Shopping - Reported Speech
  • 7th lesson: Unit 6B: Cinema - Passive
  • 8th lesson: Progress Test 1
  • 9th lesson: Unit 6C: Relative clauses: defining and non-defining
  • 10th lesson: Unit 7A: Third conditional
  • 11th lesson: Unit 7B: Compound nouns, Indirect questions, Question tags
  • 12th lesson: Unit 7C: Television - Phrasal verbs
  • 13th lesson: Progress Test 2
  • Exam period: Credit test - oral
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Students have to pass 2 short credit tests (70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, submit their teaching practice papers and only then can they sit the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Tatiana Tkačuková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh
St 11:35–13:15 respirium (4. nadzemní podlaží)
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 3 - 5, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Students have to prepare 2 presentations (70%) and pass the final test focused on the vocabulary and grammar covered during the term (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term, do homework for each class, and participate in class discussions.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh
Čt 7:55–9:35 respirium (4. nadzemní podlaží)
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 4 - 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
  • 1st lesson: Unit 4A: Education - First conditional and future time clauses + when, until, etc.
  • 2nd lesson: Unit 4B: Houses - Second conditional
  • 3rd lesson: Unit 4C: Friendship - used to
  • 4th lesson: Unit 5A + 5B: Noun formation - quantifiers + articles: a/an, the, no article, connectors: however, according to, on the other hand, also
  • 5th lesson: Unit 5C: Work - Gerunds and Infinitives
  • 6th lesson: Unit 6A: Shopping - Reported Speech
  • 7th lesson: Unit 6B: Cinema - Passive
  • 8th lesson: Progress Test 1
  • 9th lesson: Unit 6C: Relative clauses: defining and non-defining
  • 10th lesson: Unit 7A: Third conditional
  • 11th lesson: Unit 7B: Compound nouns, Indirect questions, Question tags
  • 12th lesson: Unit 7C: Television - Phrasal verbs
  • 13th lesson: Progress Test 2
  • Exam period: Credit test - oral
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Students have to pass 2 short credit tests (70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, submit their teaching practice papers and only then can they sit the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh
Čt 7:55–9:35 učebna 59
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Inside Out Intermediate passed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
Osnova
  • 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
Literatura
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, vi, 309 s. ISBN 0-521-66435-7. info
  • KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
Metody hodnocení
Type of completion: seminar Unit tests. 80% attendence. Active participation in seminars. Assignments.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Po 11:35–13:15 učebna 60
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Inside Out Intermediate passed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
Osnova
  • 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
Literatura
  • KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
Metody hodnocení
seminar
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Út 13:25–15:05 učebna 60
Předpoklady
Inside Out Intermediate passed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
Osnova
  • 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
Literatura
  • KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
Metody hodnocení
seminar
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Čt 8:30–10:05 učebna 57
Předpoklady
Inside Out Intermediate passed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
Osnova
  • 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
Literatura
  • KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
Metody hodnocení
seminar
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení 3B

Pedagogická fakulta
jaro 2005
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ3B/01: Út 15:30–17:05 učebna 58
ZS1BP_AJ3B/02: Út 17:10–18:45 učebna 58
Předpoklady
Inside Out Intermediate passed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
Osnova
  • 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
Literatura
  • KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
Metody hodnocení
seminar
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2024

Předmět se v období jaro 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2025

Předmět se v období jaro 2025 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2023

Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2022

Předmět se v období jaro 2022 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2021

Předmět se v období jaro 2021 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2020

Předmět se v období jaro 2020 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2019

Předmět se v období jaro 2019 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2018

Předmět se v období jaro 2018 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2017

Předmět se v období jaro 2017 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
Metody hodnocení
Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.

ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení 3B

Pedagogická fakulta
jaro 2004

Předmět se v období jaro 2004 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Renata Bočková (cvičící)
Garance
PhDr. Tamara Váňová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.