ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Výstupy z učení
Student je schopen mluvit a číst text v německém jazyce se správnou výslovností. Dovede charakterizovat rozdíly mezi německou a českou výslovností. Ovládá analýzu německého textu z fonetického hlediska. Je schopen koncipovat a vyhledávat vhodné materiály pro výuku německé výslovnosti. Der Student ist befähigt zu sprechen und Texte in deutscher Sprache mit einer richtigen Aussprache zu lesen. Er kann die Unterschiede zwischen der deutschen und der tschechischen Aussprache charakterisieren. Er beherrscht die Analyse eines deutschen Textes aus phonetischer Sicht. Er kann geeignete Materialien zur Vermittlung der deutschen Aussprache konzipieren und aufsuchen.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika a základy německé výslovnosti. 1. vyd. Brno: Nová škola, s.r.o., 2013, 64 s. ISBN 978-80-7289-497-0. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: St 11:10–12:50 učebna 57, A. Kovářová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: Po 10:15–11:55 učebna 57, A. Kovářová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: Čt 11:10–12:50 učebna 63, A. Kovářová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: St 8:25–10:05 učebna 64, A. Kovářová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: Po 13:00–14:40 učebna 2, A. Kovářová
Předpoklady
NOW ( ZS1BP_NJC2 Jazyková cvičení 2 )&& NOW ( ZS1BP_NRD2 Řečové dovednosti 2 - Nj )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : lekce 1-6. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 160 s. ISBN 8072385461. info
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: St 12:30–14:10 učebna 64, A. Kovářová
Předpoklady
NOW ( ZS1BP_NJC2 Jazyková cvičení 2 )&& NOW ( ZS1BP_NRD2 Řečové dovednosti 2 - Nj )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : lekce 1-6. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 160 s. ISBN 8072385461. info
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh
Po 9:45–11:25 učebna 63
Předpoklady
NOW ( ZS1BP_NJC2 Jazyková cvičení 2 )&& NOW ( ZS1BP_NRD2 Řečové dovednosti 2 - Nj )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : lekce 1-6. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 160 s. ISBN 8072385461. info
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh
Po 13:25–15:05 učebna 63
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
Osnova
  • 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
Literatura
    povinná literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
    doporučená literatura
  • FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : němčina pro jazykové a střední školy zpracovaná podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009, 312 s. ISBN 9788072388820. info
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
Výukové metody
Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
Metody hodnocení
Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh
Po 9:45–11:25 učebna 55
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
Osnova
  • 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
Literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
  • Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
Metody hodnocení
Seminární cvičení, povinná výuka, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
U zkoušky předloží studenti vlastní vypracovaný fonetický slovník.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh
St 9:45–11:25 učebna 64
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
Osnova
  • 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
Literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
  • Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
Metody hodnocení
Seminární cvičení, povinná výuka, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
U zkoušky předloží studenti vlastní vypracovaný fonetický slovník.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh
St 9:45–11:25 učebna 64
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
Osnova
  • 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
Literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
  • Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
Metody hodnocení
Seminární cvičení, povinná výuka, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
U zkoušky předloží studenti vlastní vypracovaný fonetický slovník.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: St 9:20–11:00 učebna 64
ZS1BP_NFF2/02: St 12:50–14:30 učebna 64
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
Osnova
  • 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
Literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
  • Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
Metody hodnocení
Seminární cvičení, povinná výuka, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
U zkoušky předloží studenti vlastní vypracovaný fonetický slovník.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2005
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: Po 9:20–11:00 učebna 63
ZS1BP_NFF2/02: Po 11:05–12:45 učebna 64
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
Osnova
  • 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
Literatura
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
  • Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
Metody hodnocení
Seminární cvičení, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj

Pedagogická fakulta
jaro 2004
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_NFF2/01: Po 9:20–11:00 učebna 64, A. Kovářová
ZS1BP_NFF2/02: Po 11:05–12:45 učebna 64, A. Kovářová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Metody hodnocení
Seminář, povinná výuka; Ústní zkouška: zvládnutí zřetelné a přirozené německé výslovnosti, znalost metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2

Pedagogická fakulta
jaro 2003
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Kovářová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.