ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Výstupy z učení
- Student je schopen mluvit a číst text v německém jazyce se správnou výslovností. Dovede charakterizovat rozdíly mezi německou a českou výslovností. Ovládá analýzu německého textu z fonetického hlediska. Je schopen koncipovat a vyhledávat vhodné materiály pro výuku německé výslovnosti. Der Student ist befähigt zu sprechen und Texte in deutscher Sprache mit einer richtigen Aussprache zu lesen. Er kann die Unterschiede zwischen der deutschen und der tschechischen Aussprache charakterisieren. Er beherrscht die Analyse eines deutschen Textes aus phonetischer Sicht. Er kann geeignete Materialien zur Vermittlung der deutschen Aussprache konzipieren und aufsuchen.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika a základy německé výslovnosti. 1. vyd. Brno: Nová škola, s.r.o., 2013, 64 s. ISBN 978-80-7289-497-0. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: St 11:10–12:50 učebna 57, A. Kovářová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: Po 10:15–11:55 učebna 57, A. Kovářová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: Čt 11:10–12:50 učebna 63, A. Kovářová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: St 8:25–10:05 učebna 64, A. Kovářová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: Po 13:00–14:40 učebna 2, A. Kovářová
- Předpoklady
- NOW ( ZS1BP_NJC2 Jazyková cvičení 2 )&& NOW ( ZS1BP_NRD2 Řečové dovednosti 2 - Nj )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : lekce 1-6. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 160 s. ISBN 8072385461. info
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: St 12:30–14:10 učebna 64, A. Kovářová
- Předpoklady
- NOW ( ZS1BP_NJC2 Jazyková cvičení 2 )&& NOW ( ZS1BP_NRD2 Řečové dovednosti 2 - Nj )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : lekce 1-6. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 160 s. ISBN 8072385461. info
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh
- Po 9:45–11:25 učebna 63
- Předpoklady
- NOW ( ZS1BP_NJC2 Jazyková cvičení 2 )&& NOW ( ZS1BP_NRD2 Řečové dovednosti 2 - Nj )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : lekce 1-6. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 160 s. ISBN 8072385461. info
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh
- Po 13:25–15:05 učebna 63
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- doporučená literatura
- FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : němčina pro jazykové a střední školy zpracovaná podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009, 312 s. ISBN 9788072388820. info
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. Brno: Nová škola, 1999, 58 stran. ISBN 808560745X. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh
- Po 9:45–11:25 učebna 55
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
- Osnova
- 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
- Literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
- Metody hodnocení
- Seminární cvičení, povinná výuka, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- U zkoušky předloží studenti vlastní vypracovaný fonetický slovník.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh
- St 9:45–11:25 učebna 64
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
- Osnova
- 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
- Literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
- Metody hodnocení
- Seminární cvičení, povinná výuka, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- U zkoušky předloží studenti vlastní vypracovaný fonetický slovník.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh
- St 9:45–11:25 učebna 64
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
- Osnova
- 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
- Literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
- Metody hodnocení
- Seminární cvičení, povinná výuka, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- U zkoušky předloží studenti vlastní vypracovaný fonetický slovník.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: St 9:20–11:00 učebna 64
ZS1BP_NFF2/02: St 12:50–14:30 učebna 64 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
- Osnova
- 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
- Literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
- Metody hodnocení
- Seminární cvičení, povinná výuka, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- U zkoušky předloží studenti vlastní vypracovaný fonetický slovník.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: Po 9:20–11:00 učebna 63
ZS1BP_NFF2/02: Po 11:05–12:45 učebna 64 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení zásad správné německé výslovnosti s důrazem na zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích a to jak v segmentální tak i suprasegmentální rovině. Důležité je i osvojení práce s textem z fonetického hlediska.
- Osnova
- 1. Metodika odstraňování fonetických chyb typických pro české rodilé mluvčí. 2. Nácvik výslovnosti ve spojení s gramatikou. 3. Analýza textu z hlediska fonetiky. 4. Nácvik fonetické transkripce. 5. Vyhledávání textů vhodných pro nácvik správné výslovnosti v němčině pro 1. stupeň ZŠ. 6. Nové materiály pro výuku německé výslovnosti.
- Literatura
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Úvod do fonetiky a fonologie němčiny. 1. vyd. Brno: Tisk OL Print Šlapanice, 2003, 60 s. ISBN 80-210-3263-4. info
- Duden :Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. Edited by Max Mangold. 4. neu bearb. und aktualis. Mannheim: Dudenverlag, 2000, 894 s. ISBN 3-411-04064-5. info
- Metody hodnocení
- Seminární cvičení, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: Zvládnutí správné německé výslovnosti s důrazem na metodiku odtraňování typických výslovnostnich chyb českých rodilých mluvčích. Přednes vybraného německého textu a následný rozbor tohoto textu z fonetického hlediska.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_NFF2/01: Po 9:20–11:00 učebna 64, A. Kovářová
ZS1BP_NFF2/02: Po 11:05–12:45 učebna 64, A. Kovářová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Metody hodnocení
- Seminář, povinná výuka; Ústní zkouška: zvládnutí zřetelné a přirozené německé výslovnosti, znalost metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_NFF2 Fonetika a fonologie 2
Pedagogická fakultajaro 2003
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Kovářová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška z praktického jazyka a fonetiky
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)