ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/0/2. 2 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_PDP2/01_1: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/02_1: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/03_1: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/04_1: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/05_2: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/06_2: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/07_2: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/08_2: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/09_3: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZS1MK_PDP2/10_3: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2015

Předmět se v období jaro 2015 nevypisuje.

Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014

Předmět se v období jaro 2014 nevypisuje.

Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2013

Předmět se v období jaro 2013 nevypisuje.

Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2012

Předmět se v období jaro 2012 nevypisuje.

Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2011

Předmět se v období jaro 2011 nevypisuje.

Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010

Předmět se v období jaro 2010 nevypisuje.

Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2009

Předmět se v období jaro 2009 nevypisuje.

Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.

ZS1MK_PDP2 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 2

Pedagogická fakulta
jaro 2008

Předmět se v období jaro 2008 nevypisuje.

Rozsah
blok. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frýzová (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící)
Garance
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je získání dovednosti prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Navazuje na Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích nebo ve školách, kde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
Osnova
  • 1. Didaktické hry v počátečním přírodovědném vzdělávání-kartotéka, realizace. 2. Zdroje informací pro jednotlivé hry. 3. Fobie a příroda. 4. Využití vycházky a naučné stezky - kartotéka a realizace. 5. Výukový program a pracovní listy. 6. Jak lze učit v ZOO - realizace Alternativní formy pedagogické praxe: ZOO nebo výuka v terénu.
Literatura
  • ŘÍHOVÁ, Květoslava. Didaktické hry v přírodopisu na ZŠ. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-85931-21-4. info
  • BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičeních a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.