ZS1MP_IVMP Individualizace v primárním vzdělávání – přirozené učení s respektujícím přístupem podle Montessori pedagogiky

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Dagmar Bulová (přednášející)
Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_IVMP/01: Po 16:00–17:50 učebna 39, D. Bulová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je připravit koncept vzdělávání pro 21.století „školy pro všechny“, který poskytne budoucím učitelům teoretický i praktický vhled do nových možností v oblasti individualizace a diferenciace ve vzdělávání. Obsahem budou postupy, strategie a ucelené materiály Montessori pedagogiky se zaměřením na vytvoření vnitřní motivace k učení u žáků 1. stupně ZŠ, věkovou heterogenitu a respektující přístup, jakožto klíčových principů této pedagogiky.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: -popsat podstatu individualizace a diferenciace ve vzdělávání pohledem Montessori pedagogiky -popsat postupy, strategie a ucelené materiály Montessori pedagogiky -vyrobit tři pomůcky - ČJ,M,KV
Osnova
  • 1. Život a odkaz Marie Montessori 2. Praktický život a výchova smyslů 3. – 4. Principy a pojmy pedagogiky Montessori 5. – 6. Jazyk 7. – 8. Matematika 9. – 10. Kosmická výchova 11. – 12. Didaktika pedagogiky Montessori. Forma hodnocení.
Literatura
    doporučená literatura
  • MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte. Translated by Vladimíra Henelová. Vydání druhé, v Portále. Praha: Portál. 351 stran. ISBN 9788026212348. 2017. info
  • MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Translated by Jan Volín. Vydání druhé, v Tritonu p. Praha: Triton. 178 stran. ISBN 9788073873820. 2012. info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal : pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. 1. vyd. Praha: Portál. 107 s. ISBN 8071780715. 1997. info
Výukové metody
seminář, diskuse, návštěva Montessori školy
Metody hodnocení
Účast na semináři - 80 % (max. dvě řádně omluvené absence) Vytvoření tří pomůcek – ČJ, M, KV Zápočet
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/ZS1MP_IVMP