ZS1MP_PTVP Praktikum tvorby výukových projektů

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Karla Černá (přednášející)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_PTVP/02: Po 15:15–16:55 učebna 39, J. Kratochvílová
ZS1MP_PTVP/03: Út 18:00–19:40 učebna 39, J. Kratochvílová
ZS1MP_PTVP/04: St 7:55–9:35 učebna 34, J. Kratochvílová
ZS1MP_PTVP/05: St 10:40–12:20 učebna 38, J. Kratochvílová
ZS1MP_PTVP/06: Po 8:50–10:30 učebna 55, J. Kratochvílová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je přivést studenty: 1. K potřebě integrovaného vyučování, vyplývající z reality života, na principech autentického učení, které směřuje k realistickému využití poznatků 2.vybavit studenty základními teoretickými poznatky o projektové výuce, jejich kořenech, realizačních strategiích a možnostech praktického využití 3. Naučit studenty využívat projekty pro podporu zájmů žáků, smysluplnosti učení, rozvoji motivace k učení a sociálních vztahů v kolektivu rřídy 4. poskytnout příležitost vytvořit projekt a realizovat ho v praxi s vlastní sebereflexí
Osnova
  • Interaktivní model výuky jako předpoklad projektové výuky Role učitele v projektové výuce Tvorba projektu - písemný návrh - plánování projektu: smysl, cíle, činnosti, metody a formy práce, výstup, organizace Realizace projektu v praxi Sebereflexe projektu
Literatura
  • TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 173 s. ISBN 9788073675271. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0. info
  • LUKÁŠOVÁ, Hana. Pedagogická tvořivost studentů učitelství : tvorba pedagogických projektů studentů a řešení pedagogických problémů. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita Ostrava, 2000, 155 s. ISBN 8070421622. info
Výukové metody
Teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce.
Metody hodnocení
Písemný projekt a jeho sebereflexe. Sebereflexe kompetencí studenta projektové výuky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.