SV4BP_PPDg Pedagogicko-psychologická diagnostika

Pedagogická fakulta
jaro 2004
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jana Veselá, PhD. (přednášející)
Garance
PhDr. Jana Veselá, PhD.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková
Rozvrh
Čt 8:30–10:05 učebna 33
Předpoklady
Je předpokládána znalost psychologie: vývojové, sociální a pedagogické. .
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Metodologické základy diagnostiky, diagnostika jedince v průběhu jeho ontogeneze,diagnostika jako součást řídící práce pedagoga, metody PeDi.
Osnova
  • Obecné otázky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Metodologické základy pedagogické diagnostiky. Diagnostika připravenosti pro zahájení školní docházky. Diagnostika školního věku. Diagnostika mládeže. Metody pedagogické diagnostiky dospělých. Pedagogická diagnostika ve výchovných činnostech. Diagnostika výchovy v rodině.
Literatura
  • DITTRICH, Pavel. Individualizace a diferenciace ve vyučování. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1992, 28 s. ISBN 8021100990. info
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
  • Hrabal, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989.
  • MOJŽÍŠEK, Lubomír. Pedagogická diagnostika : teoretické principy a metody (Přív.) : Pedagogická diagnostika v profesionální orientaci žáků (ZPřív.). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984, 201 s. info
  • Obst,O. Metody pedagogické diagnostiky dospělých. Olomouc: FF UP, 1983.
  • Švancara, J. Diagnostika psychického vývoje. Praha: Avicenum, 1971.
Metody hodnocení
Typ výuky: přednáška. Typ zkoušky ústní.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.