AJ2RC_DI2B Methodology

Pedagogická fakulta
jaro 2005
Rozsah
0/0/12. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Předpoklady
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Specific needs of young language learners, adequate types of activities in English classrooms.
Osnova
  • 1 The young language learner 2 Younger and older language learners 3 Rhymes and poems in the ELT with small children 4 Storytelling 5 Animals, vocabulary, stories, activities 6 Making the most of songs and rhymes for children 7 Grammar - should young learners be taught grammar ? 8 Teaching listening 9 Teaching speaking 10 Teaching reading 11 Teaching writing 12 Pictures in the ELT with young learners 13 Basic school English teachers
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář, zápočet
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.