RJ5_PJC4 Practical Russian 4

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Department of Russian Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Iveta Nováková
Prerequisites (in Czech)
RJ5_PJC3 Practical Courses of Russian
Studenti musí ukončit předmět RJ5_PJC3 zápočtem písemným (písemná práce) a ústním (četba a poslech video(audio) kazet).
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The objective of the subject is to get the basic knowledge of the practical language exercises. The practising of the oral and written communication, grammar and communicative skills are the base of the subject. The emphasis is placed on the improving of the communicative skills trough the dialog, monologue and discusses in the ambit of actual conversational topics.The improving of the oral speech in the lexical and grammar aspect is the basic component. The student are simultaneously improving the listening and reading skills working with texts and actual periodicals.
Syllabus
  • Into the contentual part of the subject have been inserted these basic conversational topics: 1. Mailing, letter, parcel. 2. Telephone, mobil net. 3. Joutnals, newspapers. 4. Television. 5. Computers and Internet. 6. Science and research.
Literature
  • PUCHLJAKOVÁ, Helena. Ruské konverzační texty a cvičení. Praha: UK, 1971. 251 s. ISBN 1111-4217.
  • ARŤUNOV, A. R. Česko-ruské ekvivalenty podle témat a situací. Moskva: 1988. 336 s. ISBN 5-200-002 82-6.
  • MATVEJEVA, V. M. Posobije po razvitiju navykov ustnoj reči dlja inostrancev izučajuščich russkij jazyk. Leningrad: Leningradskij universitet, 1972. 343 s. ISBN 36-1972-29.
  • GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
  • MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díly II. A,B, 1986-1989. R 802134.
Assessment methods (in Czech)
Seminář. Docházka 80%. Předmět je ukončen písemnou a ústní zkouškou. Studenti v průběhu semestru napíší tři písemné práce. Alespoň dvě z nich musí být napsány, tj. mít minimálně hodnocení E. Jinak student nesplní podmínky pro získání zápočtu. Po úspěšném napsání písemné části zkoušky může student absolvovat část ústní. Součástí ústní zkoušky je zodpovězení 2 otázek v ruském jazyce dle zadaného tématu, kontrola intonace a správné výslovnosti, kontrola četby a poslechu audio(video) kazety.
Language of instruction
Russian
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/RJ5_PJC4