IN2MP_DTPV Distanční podpory ve výuce

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Předpoklady
Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah bude záviset na odborném zaměření studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s distančním vzděláváním a e-learningem. Se zásadami tvorby distančních opor. Ukázat jim možnosti vlastní tvorby multimediálních opor. Možnosti a výhody využití těchto podpor v prezenční výuce.
Osnova
  • Distanční vzdělávání a e-learning, forma řízeného samostudia. Nasazení těchto forem v prezenční výuce, kombinované formě výuky i v dalším vzdělávání. Co je distanční opora a k čemu slouží. Její specifika, kdy se dá používat a jak. Zásady tvorby distančních výukových opor.Možnosti vytváření multimediálních distančních studijních opor. Využití prostředků MS Office pro jejich tvorbu. Možnosti použití programů pro vytváření WWW stránek a možnosti použití specielních programů jako například Zinc, Breez, Captivate, FlashPaper, Flash, Visual Basic, Corel Draw, Adobe Photoshop.
Literatura
  • Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7
  • Průcha, J. Jak psát učební texty pro distanční studium : malá abeceda pro autory. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2003. ISBN 80-248-0281-3
  • Zlámalová, H. Příručka pro autory distančních vzdělávacích opor-jak tvořit distanční studijní text, NCDiV, Praha 2006, ISBN 80-86302-39-3
Metody hodnocení
Realizace textové části distanční studijní opory s návrhem její multimediální části.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008.