SPLBK_LIN2 Specializace: Logopedická intervence u jedinců snarušenou komunikační schopností 2

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0/40. 40 hodin. 20 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Předpoklady
absolvování Specializace Logopedická intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student na konci kurzu bude zvládat problematiku: logopedické intervence; cíle terapie narušené komunikační schopnosti; metody,techniky a strategie logopedické terapie; principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie; terapie narušeného vývoje řeči, logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči, využívané terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči, terapie vývojové dysfázie, terapie afázie u dětí.
Osnova
  • Logopedická intervence: logopedické terapie, cíle, metody,techniky,strategie logopedické terapie, principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie, pomůcky a materiály, využívané při logopedické terapii. Terapie narušeného vývoje řeči. Logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči. Terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči. Tterapie vývojové dysfázie. Terapie afázie u dětí.
Literatura
  • LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
  • LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 386 s. ISBN 8071789615. info
  • LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
  • HOLMANOVÁ, Jitka. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. 2. vyd. Praha: Septima, 2005, 93 s. ISBN 8072162136. info
  • ŠVECOVÁ, Lea. Raná péče o těžce zrakově postižené děti. Olomouc: PdF UP, 1997, 90 s. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2006, 229 s. edice psychologické a pedagogické literatury. ISBN 80-247-1110-9. info
  • Raná péče u dětí se zdravotním postižením : kapitoly 9, 10, 11, 12, 13. Edited by Anna Berná, Translated by Rudolf Volejník. [Praha]: Středisko rané péče, 1997, 117 s. info
  • Vývinová dysfázia :špecificky narušený vývin reči. Edited by Marína Mikulajová - Iris Rafajdusová. 1. vyd. Bratislava: Marína Mikulajová a Iris Rafajusová, 1993, 288 s. ISBN 80-900445-0-6. info
  • BOČKOVÁ, Barbora. Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s. 67-77, 10 s. ISBN 978-80-7315-150-8. info
Metody hodnocení
závěrečný test, ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Sudenti zapisují pouze jednu specializaci.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020.