SV4BP_DT2E Didaktická technologie II

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jiří Slabý (cvičící)
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Garance
Ing. Jiří Slabý
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SV4BP_DT2E/P: Čt 13:25–15:05 učebna 22, J. Slabý
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí se zásadami pro tvorbu distančních studijních opor. Tyto zásady budou celý semestr uplatňovat při výuce. Semestr je již obsahem zaměřen na didaktické využití ICT technologií. Studenti se naučí pracovat s autorským prostředím LMS Moodle a vytvářet v něm testy. Tento systém byl zvolen proto, že se s ním setkají na středních ale dokonce i na základních školách. Seznámí se s interaktivní tabulí a naučí se vytvářet výukové programy pro interaktivní tabule a využívat s nimi i elektronická hlasovací zařízení. V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie.
Osnova
  • Zásady tvorby distančních studijních opor. Autorské prostředí LMS Moodle a vytváření testů. Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových programů pro interaktivní tabule. Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
Literatura
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Metody hodnocení
V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie. Vše obhájí.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Vypracování zadaných protokolů
Předmět je vyučován každoročně.
V lab. učebně č. 25 může pracovat současně max. 16 posluchačů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.