ZS1BK_DIT2 Informační technologie 2

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
6 hodin. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Ing. Jiří Slabý (cvičící)
Garance
Ing. Gabriela Štěpánová
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 140 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/140, pouze zareg.: 0/140, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/140
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí se zásadami pro tvorbu distančních studijních opor. Tyto zásady budou celý semestr uplatňovat při výuce. Semestr je již obsahem zaměřen na didaktické využití ICT technologií. Studenti se naučí pracovat s autorským prostředím LMS Moodle a vytvářet v něm testy. Tento systém byl zvolen proto, že se s ním setkají na středních ale dokonce i na základních školách. Seznámí se s interaktivní tabulí a naučí se vytvářet výukové programy pro interaktivní tabule a využívat s nimi i elektronická hlasovací zařízení. V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie.
Osnova
  • Zásady tvorby distančních studijních opor. Autorské prostředí LMS Moodle a vytváření testů. Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových programů pro interaktivní tabule. Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
Literatura
  • http://wrack.ped.muni.cz/vyuka_moodle
Metody hodnocení
V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie. Vše obhájí.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.