AJ_ETAS E-learningoví tutoři

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Aaron Marc Collier, B.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Předpoklady
The only prerequisite is a fast Internet connection and an interest in the possibilities of ICT in teaching and learning.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of this course, students will be able to perform adequately the roles of e-learning tutors. They will understand how assist learners of a foreign language in online discussion formats. They will prove their theoretical knowledge practically working with real students in an online language course.
Osnova
  • Introduction to distance education;
  • The characteristics of an online education environment;
  • Working with students in practice;
  • Reflections on methodology and practice;
  • What was gained through experience?
Literatura
  • Computer Applications in Second Language Acquisition
  • ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
  • RICE, William. Moodle teaching techniques : creative ways to use moodle for constructing online learning solutions. First published. Birmingham: Packt Publishing, 2007, v, 172. ISBN 9781847192844. info
  • COLE, Jason a Helen FOSTER. Using Moodle. Second edition. Beijing: O'Reilly, 2007, xiii, 266. ISBN 9780596529185. info
  • RICE IV, William H. Moodle : e-learning course development : a complet guide to successful learning using Moodle. Birmingham: Packt Publishing, 2006, ix, 236. ISBN 1904811299. info
  • BIELAWSKI, Larry. Blended eLearning : integrating knowledge, performance, support, and online learning. 2nd ed., enterprise-class ed. Amherst: HRD Press, 2005, xx, 326. ISBN 0874257174. info
  • DAVIES, Paul A. a Eric PEARSE. Success in English teaching. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000, xiv, 221. ISBN 0194421716. info
Výukové metody
After discussing how education in online environments works in theory, students will try out the methods in practice by helping to moderate online learning discussions. The work will take place primarily online, with the possibility (but not requirement) to have discussion in person to resolve issues.
Metody hodnocení
Active participation in tutoring students of English in the Online_A course and in the discussions concerning the online activities of the previous week. A seminar thesis summarizing personal experience gained in the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017.