CS2RC_JSZP Seminář k závěrečné práci

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/0/8. počet konzultací v semestru. 20 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. PhDr. Eva Minářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Náplň tvoří individuální konzultace studenta s vedoucím závěrečné práce na téma, které si student po dohodě s ním zvolil. Témata prací z českého jazyka pro studenty učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy se týkají vyučování českého jazyka, kultury vyjadřování žáků základních škol, vybraných jazykových jevů v textech různých stylových oblastí, mluvených projevů ve zvoleném regionu, jazykové stránce literatury pro mládež, vývojových tendencí v současné spisovné češtině, výzkumu znalostí žáků základní školy aj.
Předpokládá se, že v závěru kurzu:
– student má dokončený výzkum a dokáže jej vyhodnotit;
– student je schopen předložit zpracování výsledků výzkumu a zobecnění poznatků;
– student má zpracovanou předběžnou verzi závěrečné práce.
Osnova
  • 1. Konzultace plánu výzkumu (např. dialektologického výzkumu v terénu, výzkumu znalostí žáků...) 2. Průběžná prezentace výsledků. 3. Písemné zpracování výsledků výzkumu. 4. Diskuse nad problémy výzkumu.
Literatura
  • SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce : (se zaměřením na práce pedagogické). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 158 s. ISBN 8021023872. info
  • ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999, 255 stran. ISBN 8085927691. info
  • SPOUSTA, Vladimír. Etické aspekty vědecké práce. In Maňák, Josef, a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, s. 109-115. ISBN 80-210-1031-2. info
  • SPOUSTA, Vladimír. Práce s literaturou. Kapitola 15. In Maňák, Josef, a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Chapters on the Methodology of Pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, s. 91-100. Spisy Pedag. fak. Masarykovy univ. v Brně - sv. 57. ISBN 80-210-1031-2. info
Výukové metody
Individuální konzultace s vyučujícím;
heuristické metody;
excerpce;
obsahová analýza textu;
syntéza;
diskuse s vedoucím práce.
Metody hodnocení
Výuka probíhá formou konzultací.
Podmínkou pro získání zápočtu je:
– předložení zpracovaných výsledků výzkumu;
– předložení předběžné verze závěrečné práce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.