ZS1MK_PTVP Praktikum tvorby výukových projektů

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Karla Černá (přednášející)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_PTVP/OS01: Pá 24. 2. 11:00–12:20 učebna 24, Pá 2. 3. 8:00–9:20 učebna 36, Pá 9. 3. 11:00–12:20 učebna 20, Pá 18. 5. 11:00–12:20 učebna 24, J. Kratochvílová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je přivést studenty: 1. K potřebě integrovaného vyučování, vyplývající z reality života, na principech autentického učení, které směřuje k realistickému využití poznatků 2.vybavit studenty základními teoretickými poznatky o projektové výuce, jejich kořenech, realizačních strategiích a možnostech praktického využití 3. Naučit studenty využívat projekty pro podporu zájmů žáků, smysluplnosti učení, rozvoji motivace k učení a sociálních vztahů v kolektivu rřídy 4. poskytnout příležitost vytvořit projekt a realizovat ho v praxi s vlastní sebereflexí
Osnova
  • Interaktivní model výuky jako předpoklad projektové výuky Role učitele v projektové výuce Tvorba projektu - písemný návrh - plánování projektu: smysl, cíle, činnosti, metody a formy práce, výstup, organizace Realizace projektu v praxi Sebereflexe projektu
Literatura
  • TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 173 s. ISBN 9788073675271. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0. info
  • LUKÁŠOVÁ, Hana. Pedagogická tvořivost studentů učitelství : tvorba pedagogických projektů studentů a řešení pedagogických problémů. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita Ostrava, 2000, 155 s. ISBN 8070421622. info
Výukové metody
Teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce.
Metody hodnocení
Písemný projekt a jeho sebereflexe. Sebereflexe kompetencí studenta projektové výuky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.