N2MP_4DID Didaktika 4

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N2MP_4DID/01: Pá 1. 3. 10:15–11:00 učebna 55, Pá 15. 3. 10:15–11:00 učebna 55, Pá 29. 3. 10:15–11:00 učebna 55, A. Brychová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Im Kurs werden theoretische sprachdidaktische Grundlagen und praktische Unterrichtsaktivitäten zu folgenden Themenbereichen diskutiert: Fehler und Fehlerkorrektur, Testen und Prüfen, Kinder mit besonderen Bildungsbedürfnissen im Deutschunterricht. Das Hauptziel ist die Entwicklung der methodisch-didaktischen Kompetenz der angehenden Deutschlehrer.
Osnova
  • Fehler und Fehlerkorrektur; Testen und Prüfen im Fremdsprachenunterricht; Evaluation; Feedback (Techniken); Deutschunterricht bei Kindern mit besonderen Bildungsbedürfnissen
Literatura
  • JANÍKOVÁ, Věra. Sociální a afektivní strategie učení a výuka němčiny u žáků se specifickými poruchami učení. In Bartoňová, M. (ed.) Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: MSD, 2005, s. 115-124. ISBN 80-86633-38-1. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Výuka němčiny u žáků se speciálními potřebami učení. In Teoretické východiská a perspektívy vyučovania cudzích jazykov na roznych typoch skol. 1. vyd. Bratislava: Lingos, 2004, s. 85-93. ISBN 80-89113-10-9. info
  • RINAS, Karsten. Vorsicht - Fehler! :odstraňujeme nejčastější "české" chyby v němčině. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 189 s. ISBN 80-7238-228-4. info
  • FENGLER, Jörg. Feedback geben :Strategien und Übungen. 2. Aufl. Weinheim: Beltz Verlag, 2002, 151 s. ISBN 3-407-36344-3. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
  • ALBERS, Hans-Georg a Sibylle BOLTON. Testen und Prüfen in der Grundstufe : Einstufungstests und Sprachstandsprüfungen : Fernstudieneinheit 7. Edited by Eva-Maria Jenkins. 1. Aufl. Berlin: Lagenscheidt, 1995, 200 s. : i. info
  • KLEPPIN, Karin. Fehler und Fehlerkorrektur. Berlin: Langenscheidt, 1994, 141 s. info
  • LADO, Robert. Testen im Sprachunterricht. Translated by R. Freudenstein. 1. vyd. Munchen: Hueber, 1971, 454 s. info
Výukové metody
Seminararbeit
Metody hodnocení
Die Teilnahme an der Veranstaltung ist empfohlen. Der Kurs wird mit einer Seminararbeit beendet.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.