R2BK_JSS4 Jazykový seminář 4

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/1/0. 12. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
R2BK_JSS4/01: Pá 21. 2. 18:30–20:10 učebna 56, Pá 28. 2. 18:30–20:10 učebna 56, Pá 7. 3. 18:30–20:10 učebna 56, Pá 14. 3. 18:30–20:10 učebna 56, Pá 21. 3. 18:30–20:10 učebna 56, Pá 28. 3. 18:30–20:10 učebna 56, O. Truhlářová
Předpoklady
Znalost ruského jazyka alespoň na úrovni 2. ročníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci aktuálních konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
Osnova
  • Základní konverzační témata:
  • 1. Doprava. Jaké dopravní prostředky používám každý den?
  • 2. Slovesa pohybu v ruštině. Časování. Použití.
  • 3. Letecká doprava - vlastní zkušenosti, charakteristika, rozdíly použití v Rusku a u nás.
Literatura
  • NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
  • TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 85 s. info
  • TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1992, 104 s. ISBN 8021004770. info
  • GLAZUNOVA, Ol'ga Igorevna. Davajte govorit' po-russki :učebnoje posobije po russkomu jazyku dlja inostrancev. 3-e izd. ispr. Moskva: Russkij jazyk, 2000, 336 s. ISBN 5-200-02827-2. info
  • STAROVOJTOVA, I. A. Russkaja leksika v zadanijach i krossvordach : učebnoje posobije dlja izučajuščich russkij jazyk kak vtoroj. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2007, 77 s. ISBN 9785865474241. info
  • STAROVOJTOVA, I.A. Russkij jazyk kak inostrannyj. Nauka: Moskva, 2007. ISBN 978-5-02-033112-9.
  • Ruská aktuální periodika, Internet.
Výukové metody
Seminář. Aktivní účast při výuce, plnění zadaných domácích úkolů. Studenti čtou texty v ruském jazyce. Důraz je kladen na výslovnost a intonaci.
Metody hodnocení
Seminář. Docházka 90% (toleruje se 1 neúčast). Docházka je povinná i pro ty studenty, kteří mají předmět zapsaný jako opakovaný.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět rozvíjí jazykové a komunikační schopnosti. Je třeba přistupovat k výuce aktivně.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.