SPKDC_PIO1 Poradenství, diagnostika a intervence v oftalmopedii I.

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0/20. 20 hodin. 12 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
na konci tohoto kurzu bude student znát organizace věnující se poradenství a intervenci v oblasti dětí se zrakovým postižením, bude schopen definovat a vysvětlit činnost těchto organizací student bude znát základní intervenční a diagnostické postupy zaměřené na cílovou skupinu dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
Osnova
  • metodika Lilli Nielsen pomůcky dle Lilli Nielsen metody intervence používané v zahraničí
  • diagnostika zrakového postižení, diagnostické metody dle Lea Hyvarinen diagnostické pomůcky
  • raná péče poradenská zařízení zaměřená na předškolní věk
Literatura
    povinná literatura
  • OPATŘILOVÁ, Dagmar a Zita NOVÁKOVÁ. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 321 s. ISBN 978-80-210-5880-4. info
  • NIELSENOVÁ, Lilli. Učení zrakově postižených dětí v raném věku. České vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 1998, 119 s. ISBN 80-85866-26-9. info
Výukové metody
samostatné studium, elektronická diskuse s ostatními účastníky kurzu
Metody hodnocení
účast v elektronické diskusi (30% bodů), průběžný test (30% bodů), závěrečné písemné či ústní zkoušení (40% bodů). K úspěšnému ukončení kurzu je třeba získat 70% bodů.
Informace učitele
Vyučující vám v průběhu kurzu může poskytnout další aktuální materiály k nastudování.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.