SZ3BK_CJNJ Němčina pro učitelství praktického vyučování

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Radim Herout (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ3BK_CJNJ/OS01: So 21. 2. 17:35–20:10 učebna 25, So 28. 2. 13:00–15:35 učebna 25, So 14. 3. 10:15–12:50 učebna 25, So 21. 3. 10:15–12:50 učebna 25, So 28. 3. 10:15–12:50 učebna 25, R. Herout
Předpoklady
CJV_NJA2k Vstupní test A2 - NJ || CJV_NJA2 Vstupní test A2 - NJ || CJV_NJA2D Vstupní test A2 - NJ
Deutschkurs auf dem Sprachniveau B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens. Die Voraussetung zur Teilnahme ist mindestens das abgeschlossene Niveau A2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Vyžadují se vstupní jazykové znalosti minimálně na úrovni A2. Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Deutschkurs auf dem Niveau B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens. Das Ziel des Unterrichts ist der Erwerb der ausgewählten Deutschkentnisse auf dem Niveau B1,die Arbeit mit Lese- und Hörtexten, die relevant für das Studienfach sind.
Osnova
  • Themen: 1. Eigenschaften, Merkmale und Fähigkeiten von Personen - Mietangebote - beruflicher Werdegang 2. Ferien, Tagungshotel, Betriebsausflug: Vorzüge und Nachteile abwägen, entscheiden und begründen 3. Bewertung von Stellen- und Wohnungsangeboten - Ansprüche, Erwartungen, Wünsche 4. Abwicklung einer Bestellung: im Caf0, beimPizza-Service, beim Zulieferer 5. Defekte an Geräten und Einrichtungen - Empfehlungen zur Behebung von Defekten und Störungen
Literatura
    doporučená literatura
  • TECHMER, Marion et al. Wortschatz & Grammtik B1. Ismaning: Hueber Verlag, 224 s. ISBN 978-3-19-417493-1
  • HABERSACK CH., a PUDE, A. Menschen. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning Deutschland: Hueber Verlag, 2013, 99 s. ISBN 978-3-19-301902-8. info
Výukové metody
Gruppenarbeit, Rollenspiele, Präsentieren, Feedback geben, kurze Schreibimpulse, Lesetechniken trainieren, Aussprachespiele
Metody hodnocení
Konsultationen. Der Schwerpunkt liegt in der selbständigen Vorbereitung der Studenten, und dem Selbststudium. 1. Anwesenheit (1 Absenz erlaubt), Hausaufgaben, aktive Teilnahme 2. eine mündliche Präsentation während des Semesters 3. Abschlussprüfung: schriftlicher Teil (Hören, Lesen, Grammatik, Wortschatz, Schreiben) ein mündlicher Teil (Monolog 1 Minute, Dialog 6 Minuten) - Bestehensgrenze 65 %
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Konsultationen. Der Schwerpunkt liegt in der selbständigen Vorbereitung der Studenten, und dem Selbststudium.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_NJA2 (obvykle v lednu). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.