NJ_M302 Motivace ve výuce cizího jazyka

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/1/0. nebo 12 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_M302/01: Pá 4. 3. 7:30–10:05 učebna 64, Pá 18. 3. 7:30–10:05 učebna 64, Pá 8. 4. 7:30–10:05 učebna 64, V. Janíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Am Ende des Kurses sollten die Studierenden fähig zu sein, das Basiswissen über Motivation und Fremdsprachenlernen sowie die Spezifika der Lern- und Lehrpozesse der Schüler mit Teilleistungsstörungen im Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht und die theoretischen Kenntnisse in die Unterrichtspraxis implementieren zu können.
Osnova
  • Motivation im Fremdsprachenunterricht Motivation und Fremdsprachenlernen bei legasthenen Kindern Legasthene Kinder und Fremdsprachenwerwerb; Lernschwierigkeiten; Teilleistungsstörungen; Individualisierung; Differenzierung; Unterrichtsaktivitäten zur Förderung des Fremdsprachenlernens der legasthenen Kinder
Literatura
  • Deutsch als Fremd- und Zweitsprache : ein internationales Handbuch. Edited by Hans-Jürgen Krumm. Mouton: De Gruyter, 2010, s. i-xiii. ISBN 9783110240252. info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2006, 167 s. ISBN 8073110229. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Fremdsprachenunterricht und Kinder mit besonderen Bildungsbedürfnissen in der Tschechischen Republik. Problemfelder und mögliche Lösungen. In Integrations-und Sonderpädagogik in Europa. 1. vyd. BAD HEILBRUNN / OBB.: Julius Klinkhardt, 2004, s. 274-279. ISBN 3-7815-1342-4. info
  • POHL, Daniela. Motivation im Fremdsprachenunterricht als Grundlage für die Förderung von Mehrsprachigkeit : Fremdsprachen in der Grundschule. [München]: GRIN, 2004, 129 s. ISBN 9783640458806. info
  • SELLIN, Katrin. Wenn Kinder mit Legasthenie Fremdsprachen erlernen : mit zahlreichen Übungsvorschlägen. Basel: Ernst Reinhardt, 2004, 159 s. ISBN 349701673X. info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003, 263 s. ISBN 80-7178-800-7. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, pedagogická fakulta, 2003, 120 s. ISBN 80-210-3135-2. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Výuka cizích jazyků u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a relaxační cvičení. Cizí jazyky. Plzeň: Fraus, 2002, roč. 46,2002/03, č. 2, s. 52-54. ISSN 1210-0811. info
Výukové metody
Seminar, e-learnig. Dies Studierenden sollten fähig werden, die effizienten motivierenden Unterrichtsaktivität (nicht nur) für lernswache Schüler zu erstellen.
Metody hodnocení
Am Ende des Kurses werden eigene Unterrichtsaktivitäten im Plenum präsentiert und diskutiert und ihr schriftliches Erarbeiten vorgelegt.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá v pátek.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.