KL66 Internacionalizace výuky hry na klavír

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící), doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (zástupce)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj alespoň základních schopností v oblasti výuky hry na klavír v cizím jazyce. Anglický jazyk je chápán jako nejuniverzálnější jazykový systém ve světovém měřítku, němčina představuje na poli hudby specificky významnou alternativu nejen díky regionální poloze ČR, ale také díky netypicky velké roli, kterou německý jazyk hraje v hudebním oboru.
Osnova
  • 1. – 2. Základní pokyny učitele v angličtině a němčině 3. – 4. Fyzické pocity při hře na klavír formulované v angličtině a němčině 5. – 7. Základní terminologie z oblasti hudební teorie v obou jazykových mutacích 8. Řízený výběr tématu seminární práce – alternativně v angličtině nebo němčině 9. – 12. Vypracování a analýza seminární práce
Literatura
  • CARMI, Avner a Hannah CARMI. Das unsterbliche Klavier: die abenteuerliche und wahrhaftige Geschichte von dem verschollenen und wiedergefundenen Siena-Klavier. 4. Auflage. Stuttgart: Urachhaus, 1992. ISBN 3-87838-414-9.
  • GERIG, Reginald R. Famous Pianists and Their Technique. Bloomington: Indiana University Press, 2007. 640 s.
  • HAYNES, Bruce. The end of early music : a period performer's history of music for the twenty-first century. Oxford ; New York : Oxford University Press, 2007. 284 s. ISBN 9780195189872
  • HEBLE, Ajay. Improvisation and music education : beyond the classroom. New York ; London : Routledge, 2016. ISBN: 9781138830165
  • Müller-Bech, W.: Lernziele und ihre Bedeutung in der Instrumentalausbildung, in: Die Musikschule, Band I, hrsg. von W. Müller-Bech und W. Stumme. Schott Mainz 1973, S. 39.
Výukové metody
Teoretická příprava.
Metody hodnocení
Zápočet. Povinnost navštěvovat výuku.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.