TIc009 Moderní technologie a jejich využití ve škole

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
6 hodin + 6 hodin e-learningu. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět moderní technologie se zaměřuje na nové technologie a jejich využití ve školství. Cílem předmětu je pohled do současnosti a budoucnosti v oblasti moderních technologií. Důraz je kladen na trendy v didaktické technice - v hardware a software pro osobní počítače, tablety a prostředky implementace informačních systémů. Je zmíněno pedagogické a didaktické hledisko v oblasti moderních technologií a jejich využití ve škole. Porozumění současným a budoucím trendům v moderních technologiích je důležitou složkou rozvoje ICT koordinátora v této oblasti.
Výstupy z učení
Student bude schopen aplikovat znalosti z oboru:
Úvod do moderních technologií.
Současnost didaktické techniky, HW a SW prostředky.
Perspektivy moderních technologií a informačních systémů.
Využití moderních technologií na školách.
Budoucnost, trendy a novinky v didaktické technice.
Osnova
  • Úvod do moderních technologií.
  • Současnost didaktické techniky, HW a SW prostředky.
  • Perspektivy moderních technologií a informačních systémů.
  • Využití moderních technologií na školách.
  • Budoucnost, trendy a novinky v didaktické technice.
Literatura
  • HLAVATÝ, Jan. Didaktická technika pro učitele. VŠCHT, 2011. ISBN 9788070804797.
  • DEMBOWSKI, Klaus. Mistrovství v hardware. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 9788025123102.
  • NEUMAJER, Ondřej. Školní informační systémy [online]. [cit. 2017-11-02]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/8019/skolni-informacni-systemy.html/
  • POKORNÝ, Martin. Digitální technologie ve výuce. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 72 s. ISBN 9788074020124. info
Výukové metody
přednášky, diskuse ve třídě, skupinové projekty, domácí úkoly
Metody hodnocení
závěrečný (skupinový) projekt
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.