IAJ21 Didaktika 4B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Šárka Cox (cvičící)
Mgr. Karolína Mistríková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
IAJ11 Souborná zkouška z AJ
Didaktika 4A passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. At the end of the course the students should be able to prepare a creative, logical and balanced lesson plan. Students should interpret the acquired knowledge as well as make deductions based on it. Moreover, students will be able to reflect their own teaching, get and give feedback.
Výstupy z učení
Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
Osnova
  • 1 Teaching speaking 2 Teaching reading 3 Teaching writing 4 Teaching vocabulary 5 Teaching grammar 6 Teaching pronunciation
Literatura
    povinná literatura
  • Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
  • Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
    doporučená literatura
  • REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
  • Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
    neurčeno
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • DUNN, Opal. Beginning English with young children. Edited by Monica Vincent - Roger H. Flavell. London: Macmillan Publishing, 1983, vi, 89 s. ISBN 0-333-33307-1. info
Výukové metody
class discussions, group projects, presentations, readings, homework
Metody hodnocení
1 Active participation in lessons is expected. 2 Portfolio and oral examination 3 Teaching practice 4 Moodlinka course and contributions in forums after each seminar 5 Reflective writing (2 times)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/IAJ21