RJ5_PJC5 Praktická jazyková cvičení V

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Předpoklady
RJ5_PJC4 Praktická jazyková cvičení IV
Úspěšné zvládnutí praktického jazyka na úrovni 3. ročníku oborového studia Rj.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací.
Osnova
  • Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata: 1. Škola, školský systém u nás a v Rusku. 2. Vysoké školství. Struktura studia. 3. Umění v životě mladého člověka. 4. Hudba. 5. Divadlo. 6. Opera. 7. Film.
Literatura
  • ARŤUNOV, A.R. Česko-ruské ekvivalenty podle témat a situací. Moskva: 1988. 336 s. ISBN 5-200-002 82-6.
  • MRHÁČOVÁ, E. a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díly I. A,B, II. A,B, III. A,B, 1986-1989. R 802134.
  • GLAZUNOVA, O.I. Davajtě govoriť po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen písemným a ústním zápočtem. Součástí ústního zápočtu je četba (300 stran) ruské literatury a poslech či shlédnutí ruské audio či video kazety.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji!
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2006.