AJ2RC_DI3A Didaktika 2

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/0/24. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Předpoklady
Successful passing of
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject deals with teaching listening, speaking, reading and writing, also with teaching pronunciation, teaching grammar and teaching vocabulary to 10-15 year-old students. It offers suitable teaching techniques and attitudes.
Osnova
  • 1 Skills, theoretical background. 1 Listening 2 Teaching listening, skimming, scanning 3 Other methods, predicting, summarizing, classifying. 4 Speaking 5 Teaching speaking, questioning, discussion 6 Other methods, problem solving, role playing 7 Reading 8 Teaching reading, skimming, scanning 9 Other methods, summarizing, predicting, classifying 10 Writing 11 Teaching writing, short and longer responses 12 Other methods,completing, speculating 13 Teaching English pronunciation, pronunciation goals, building awareness and concern for pronunciation 14 Teaching grammar, verbs and verb tenses, Reported speech, indirect questions, adverbs 15 Teaching vocabulary, Focussing on form, focussing on meaning
Literatura
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • DOFF, Adrian a Christopher JONES. Language in use : a pre-intermediate course : teacher's book. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, 144 s. ISBN 0521378532. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
  • DOFF, Adrian. Teach English : a training course for teachers : teacher's workbook. Cambridge: Cambridge University Press, 1988, iv, 139. ISBN 0521348633. info
  • UR, Penny. Teaching, listening, comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1984, x, 173. ISBN 0521287812. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Zápočet
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.