SP4MK_MSP1 Didaktiky předmětů 1. st. ZŠ pro žáky se spec. vzděl. potřebami 1

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/0/2. 16 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Specifické problémy výuky matematiky na 1. st. ZŠ a speciálních školách, poruchy vyplývající z obsahu učiva matematiky.Český jazyk. Vzdělávací program Základní škola, alternativní program Obecná škola se zaměřením na český jazyk na 1. st.
Osnova
  • Metodika matematiky. Psychologické základy vyučování čtení, psaní, vývoj metod prvopočátečního psaní a čtení, Etapy výuky čtení podle analyticko-syntetické metody, metodický postup při výuce čtení, nedostatky a poruchy ve výuce čtení, vývojové poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, Význam didaktických her při osvojování si dovednosti čtení.
Literatura
  • HAVEL, Jiří, Bohumíra FABIÁNKOVÁ a Miroslava NOVOTNÁ. Výuka čtení a psaní na 1. stupni základní školy. In Výuka čtení a psaní na 1. stupni základní školy. Brno: Paido, 1999, 81 s. ISBN 80-85931-64-8. info
Metody hodnocení
ukončení - písemná zkouška, 16 hodin
Informace učitele
SANTLEROVÁ, K. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995. Vzdělávací program Základní škola. Praha: Fortuna, 1996. Vzdělávací program Obecná škola. Praha: Portál, 1996. Rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání BLAŽKOVÁ, B. Texty k didaktice matematiky. Brno: MU, 1995
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován naposledy.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008.