FJ2MP_FLDM Literatura pro děti a mládež

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
Po 13:25–15:05 učebna 30
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s historií vzniku a vývoje literatury pro děti a mládež, s jejími specifickými rysy a vyzdvihnout důležitost literatury určené dětem na formování jejich osobnosti. Aktivní prácí s texty pro děti se studenti učí chápat specifické této literatury a docenit její význam ve výuce cizího jazyka.
Osnova
  • 1. Vznik a vývoj dětské literatury obecně. 2. Francouzští i světoví autoři dětské literatury od počátků po dnešek. 3. Francouzská nakladatelství a edice specializované na tento typ literatury. 4. Specifické žánry, komiksy. 5. Rozbory a kritika textů orientovaných na mladé čtenáře.
Literatura
  • MURAIL, Marie-Aude: Continue la lecture, on naime pas la récré. 1. vyd. Paris : Calman-Lévy, 1993. 185 s. ISBN 2-7021-2259-0.
  • FANO, D. Biblio junior. Guide du livre pour petits et grands enfants. 1. vyd. Bruxelles : Le Cri édition, 1993. 262 s. ISBN2-87106-088-6.
  • HELD, Jacqueline: Lenfant le livre et lécrivain. 1. vyd. Paris : Editions du Scarabée, 1984. 207 s. ISBN 2-7145-0073-0.
  • RENONCIAT, A. Livres denfance, livres de France. 1. vyd. Paris : Hachette Jeunesse, 1998. 154 s. ISBN 2-01-209702-02.
  • DIAMENT, N. Dictionnaire des écrivains français pour la jeunesse 1914-1991. 1. vyd. Paris : Lécole des loisirs, 1993. 783 s. ISBN 2-211-07125-2.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Ukončení : písemná seminární práce
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010.