N2BP_3DID Základy didaktiky německého jazyka 1

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Rozvrh
Út 10:40–11:25 učebna 63
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Didaktika NJ: 1 oborové studium. Tento kurz seznamuje posluchače s plánováním, přípravou a evaluací výuky, organizační formou, moderními učebnicemi němčiny a vybranými lingvodidaktickými tématy. Je ukončen zápočtem - reflexe vlastního procesu učení-vyučování němčiny, teorie versus praxe (evaluační diskuse v zápočtovém týdnu). Didaktik 1: Einfach Studium. Dieser Kurs macht Studierende mit der Planung, Vorbereitung und Evaluation des Unetrrichts , Sozialformen, modernen Lehrwerken für DaF und ausgewählten liguodidaktischen Themen bekannt
Osnova
  • 1. Plánování výuky 2. Organizační formy výuky 3. Teoretická východiska osvojování a zprostředkování jazykových prostředků ve výuce němčiny. 4. Analýza výukových standardů (osnovy); cíle, obsahy, metody moderní cizojazyčné výuky. 5. Cizojazyčné učebnice. 6. Evaluace. 1. Unterrichtsplanung 2. Sozialformen 3. Theoretische Grundlagen der Aneignung und Vermittlung der Teilkompetenzen im DaF-Unterricht 4. Analyse der Unterrichtsstandards 5. Fremdsprachliches Lehrwerk 6. Evaluation
Literatura
  • Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Edited by Bernd Kanst - Gerhard Neuner. Berlin: Langenscheidt, 1994, 275 s. ISBN 3468494459. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
  • HUNFELD, Hans a Gerhard NEUNER. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung. Berlin: Langenscheidt, 1992, 184 s. ISBN 3468. info
  • NEUNER-ANFINDSEN, Stefanie. Fremdsprachenlernen und Lernerautonomie : Sprachlernbewusstsein, Lernprozessorganisation und Lernstrategien zum Wortschatzlernen in Deutsch als Fremdsprache. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005, 436 s. ISBN 3896769723. info
Metody hodnocení
Kurz je ukončen zápočtem - reflexe vlastního procesu učení-vyučování němčiny, teorie versus praxe (evaluační diskuse v zápočtovém týdnu). Evaluation des eigenen Lern- und Lehrprozesses (Theorie versus Praxis) in einer Diskussion.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015.