SZ7BP_DTI2 Informační technologie 2

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Alena Hyprová (cvičící)
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Mgr. Michal Kuneš (pomocník)
Garance
Mgr. Alena Hyprová
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alena Hyprová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_DTI2/01: Po 7:00–8:40 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/02: Po 8:50–10:30 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/03: Po 10:40–12:20 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/04: Po 12:30–14:10 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/05: St 7:00–8:40 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/06: St 8:50–10:30 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/07: Čt 7:00–8:40 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/08: Čt 8:50–10:30 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/09: Čt 10:40–12:20 učebna 28, A. Hyprová
SZ7BP_DTI2/10: Čt 12:30–14:10 učebna 28, A. Hyprová
Předpoklady
SZ7BP_DTI1 Informační technologie 1
úspěšné absolvování kurzu Informační technologie 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 1000 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/1000, pouze zareg.: 0/1000, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/1000
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student po úspěšném absolvování předmětu Informační technologie 2 Dokáže vytvořit vlastní výukový kurz v systému LMS Moodle;
Ovládá zásady tvorby distančních opor;
Je schopen vytvořit náplň kurzu podle zásad tvorby distančních opor;
Umí prakticky vytvořit výukovou prezentaci;
Zná možnosti a nástroje interaktivní tabule a přídavných zařízení (hlasovací zařízení);
Dokáže vytvořit výukovou hodinu na interaktivní tabuli s využitím dostupných nástrojů;
Při tvorbě výukových materiálů používá vlastní upravené multimediální materiály.
Osnova
  • Zásady tvorby distančních studijních opor.
  • Autorské prostředí LMS Moodle, vytváření testů a ovládání dalších nástrojů Moodlu.
  • Tvorba výukových prezentací dle zásad tvorby distančních studijních opor.
  • Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových hodin pro interaktivní tabule.
  • Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
Literatura
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Výukové metody
praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání
Metody hodnocení
V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie. Vše obhájí.
Informace učitele
http://wrack.ped.muni.cz/vyuka_moodle
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.