RJ2MK_VPx3 Výuková praxe 3

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
3 týdny. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Předpoklady
RJ2MK_VPx2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Čtyřtýdenní souvislá pedagogická praxe je završující forma praktické přípravy studentů učitelství a má komplexní charakter. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole. Praxe přispívá k rozvoji všech profesních kompetencí učitele.
Osnova
  • Studenti praktikují na škole denně minimálně 6 h. Účastní se náslechů, konají vlastní vyučující výstupy (10 až 15 z každého aprobačního předmětu, celkem nejméně 30). Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod.
Literatura
  • BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
  • FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
  • MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
Výukové metody
Praxe ve školách.
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet. Pět hodin vlastnich výukových pokusů a pět hodin náslechů, pohovor se cvičným učitelem.
Vyučovací jazyk
Ruština
Informace učitele
K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje a dá na závěr praxe podepsat cvičnému učiteli. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Dva metodické listy na problematiku týkající se řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, mluvený a psaný projev) s vlastními poznámkami o průběhu ve výuce. 4. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe v ruském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 2 normostrayn (1 normostrana 1800 znaků). 5. Videozaznam jednoho vlastniho přímého vyučovacího pokusu na nosici (DVD, videokazeta, MP4).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.