MSBP_RRD3 Řečové dovednosti 3 - RJ

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MSBP_RRD3/OS01: Pá 25. 11. 11:00–12:20 budova C - učebna 8, Pá 2. 12. 11:00–12:20 budova C - učebna 8, Pá 9. 12. 11:00–12:20 budova C - učebna 8, Pá 16. 12. 11:00–12:20 budova C - učebna 8, O. Truhlářová
Předpoklady
Zvládnutí ruského jazyka na úrovni 2. ročníku studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání a rozvíjení řečových dovedností a komunikativních schopností studenta. Důraz je kladen na využití témat pro předškolní výuku.
Osnova
  • V semináři studenti pokračují v upevňování fonetiky, pravopisu, gramatiky, v rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním, poslechu originálních ruských textů a nácvik ústního i písemného projevu. Součástí seminářů je práce s kazetami namluvenými rodilými mluvčími, sledování videonahrávek a zdokonalování se v poslechu a četbě článků. Nedílnou součástí seminářů je práce s pořekadly, říkadly, písničkami a hrami. Konverzace je rozvíjena na základě témat: 1. Mezilidské vztahy 2. Vztah společnosti k dětem 3. Význam umění v životě dítěte 4. Televize v životě dítěte – její pozitiva a negativa. 5. Film a divadlo v životě dítěte. 6. Hudba v životě dítěte 7. Výtvarné umění v životě dítěte
Literatura
  • KRYLOVOVÁ, N. G. – SOKOLOVOVÁ, I. B. Ruská hovorová řeč v situacích. Soubor obrazových materiálů. Moskva: Russkij jazyk, 1990. ISBN 5-200-01205-8.
  • PAŘÍZKOVÁ, Š. Ruština pro začátečníky a samouky. P + P, 2002. 437 s. ISBN 80-903072-0-5.
  • NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
  • HORVÁTOVÁ, Marie. Ruská konverzace. Vydání I. Praha: Ekopress, 2004, 255 stran. ISBN 8086119823. info
  • Ruština nejen pro samouky :klíč - slovník. Edited by Věra Nekolová - Irena Camutaliová - Alena Vasiljeva-Lešková. Dotisk 1. vyd. Voznice: LEDA, 2004, 79 s. ISBN 80-85927. info
  • ŽOFKOVÁ, Hana. Česko-ruská konverzace. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 2003, 407 s. ISBN 8073350203. info
  • VYSLOUŽILOVÁ, Eva. Nezapomínejme ruštinu : ruská konverzace a základy translatologie pro středně pokročilé. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000, 156 s. ISBN 8024400790. info
  • BRČÁKOVÁ, Dagmar, Veronika MISTROVÁ a Natalia ARAPOVA. Ruská konverzace. 2. upr. a rozš. vyd. Praha: LEDA, 2000, 215 s. ISBN 8085927632. info
  • WILKES, Angela. Začínáme s ruštinou. Edited by Roger Priddy - Katarína Gogová, Illustrated by John Shackell. 1. české vyd. Plzeň: Fraus, 1997, 48 s. ISBN 80-85784-94-7. info
Výukové metody
Aktivní práce v semináři, plnění samostatných úkolů, práce s odbornou literaturou a ruským tiskem.
Metody hodnocení
Konzultace. Zápočet - zpracování výukového projektu. Ústní komunikace s vyučující.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=136
Vyžaduje se pravidelná (80% docházka).Zpracování výukového projektu na základě uvedených konverzačních témat. V projektu student zmapuje problematiku výběru textů ke čtení a konverzaci a základní slovní zásoby, kterou následně může využít v práci s dětmi předškolního věku. Rozsah práce 5 – 10 str.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Pokud se přihlásí méně než 10 studentů, výuka se nebude konat. Studenti mohou chodit do odpovídajících předmětů katedry ruského jazyka a literatury.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.